• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor 79730

Tjena KS! jag undrar ifall där finns någon som besitter kunskapen eller erfarenheten av att byta bezel på Tudor black bays :)

Jag älskar tudor black bays men tror inte jag skulle kunna klara mig utan datum på min klocka, och därför undrar jag ifall det finns möjlighet att byta bezel på en Tudor 79730, dvs till exakt den röda på den vanliga black bayn eller vilken annan redan existerande färg?

Här kommer en fin illustration på vad jag skulle vilja ha på armen ;) (besitter ingen kunskap i photoshop så ni får nöja er med en paintbild jag har målat och dessutom i helt fel nyans ;) )
tudor 79730.png

Trevlig helg! :)

Har läst att det finns en plastring som måste bytas varje gång man tar bort bezel precis som keramiska rolex. Just för att folk inte ska modda klockorna då bara RCS får tag på ringen ;)

@Amme Tack för svar, jag tänkte givetvis inte göra detta själv utan såfall låta en AD utföra det men tänkte mest ifall de finns möjliget att göra det ens, dvs att en annan bezel skulle passa på just en Blackbay med datum :)

Byta vridring går och är något AD kan göra, från vad jag själv fått för svar när jag frågat i butik. Du får även behålla den gamla ringen.. :)

Senare har jag *läst* här i någon tråd att de även vill byta krontuben till rätt färg, dvs röd vridring röd tub.. Dock inget som jag vågar säga är 100% konkret

Tillbaka
Topp