Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samtidigt är det väldigt svårt att förbise faktumet att många modeller i princip ser identiska ut med storebror Rolex och ägs av Rolex. Varumärket grundandes väl till och med för att kunna erbjuda en mer ekonomisk variant? Med det sagt är det inget fel på dem, precis som du säger är vintage-looken på BB intressant. Den giltade lumen är snygg!
Slår ett slag för Black Bay Steel!
![]()
Sjukt bra! Trots popnitad länk, trots datum, trots avsaknaden av ros på tavlan, trots klossigheten. Eller ja, kanske rentav på grund av mycket ovan.
Sjukt nöjd med den tre månader in, och glad över att jag såg förbi en del av de aspekter jag normalt sett värdesätter och bara köpte en dinka som är jävligt schysst!
Jag saknar datumet på min 41a, funderar på o byta till steel, som du har! Riktigt läcker! Men gillar inte nitade länken eller avsaknad av ros. Men men, vad gör de när de är så snygga o sköna på armen!
Vad är detta för läder? Ute efter ett till minFullkomligt älskar min BB58! Har testat andra BB men storleken har varit ett stort nej pga mina taniga handleder.. Proportionerna på 58an är grymt bra och den är snygg som tusan.
Här kommer den på ett nytt ”vintage”-läder som landade i brevlådan idag
![]()
Detta är det: https://www.watchgecko.com/simple-handmade-short-quick-release-watch-strapVad är detta för läder? Ute efter ett till min![]()
Den blå passar grymt bra med gummi!Med gummi från Vanguard för sommaren!![]()
Har snöat in mig totalt på en bb36 nu alltså...
Bra kombo!Med gummi från Vanguard för sommaren!![]()
Den är väldigt trevlig!Har snöat in mig totalt på en bb36 nu alltså...
Den är väldigt trevlig!
Här är min som för tillfället är kontaminerad av min svett efter att den varit med på en löprunda.
![]()
Med gummi från Vanguard för sommaren!![]()
Tack! Har haft det på över sommaren och är än så länge väldigt nöjd med det. Kvalitén och passformen känns bra, det är väldigt bekvämt även under varma sommardagar, och den matta finishen gör sig väldigt väl med tavlan. Kul, vad körde du mer för band till klockan?Riktigt snyggt, hade ett svart Crafter Blue till min blå Black Bay som jag var väldigt nöjd med. Hur är kvalitén på Vanguard?
Tack! Har haft det på över sommaren och är än så länge väldigt nöjd med det. Kvalitén och passformen känns bra, det är väldigt bekvämt även under varma sommardagar, och den matta finishen gör sig väldigt väl med tavlan. Kul, vad körde du mer för band till klockan?
Kul! Funderar lite på att skaffa något snyggt i läder till den. Annars blir det byte till originallänken, som jag ännu inte testat, över hösten.Körde mest med originallädret samt natot. Tror jag använde ett nougatbrunt Hirsch Liberty vid något tillfälle också.
Köpte en eftermarknadslänk (från Strapcode, vill jag minnas) som var anpassad flör Black Bay, men tyckte inte att den var någon större succé.
Jäkligt snygg klocka, älskar luman på den : )Mycket bra klockor och trådstart!
![]()
Också väldigt snygg, en klar ersättare till Submariner.Det bästa moderna Tudor hittills åstadkommit!
BB58
![]()
Man blir ju otroligt sugen på en sådan!Är det fortfarande lång kö på dem?
Listade mig på ett flertal ställen, mellan 1-2 år för versionen med länk i väntetid enligt de AD's jag var i kontakt med. Tröttnade på att vänta/suget blev för stort så jag klippte en begagnad i bra skick här på forumet till slut. Har inte lämnat armen sen jag köpte den och nitarna är inget jag tänker eller stör mig på alls, en smaksak antar jag. Nöjd ägare so far!
![]()
Håller med om länken, lite synd faktiskt.Grymma klockor men den nitade länken är fan förjävlig..
Har snöat in mig totalt på en bb36 nu alltså...
På en BB36? Inte en chans att det är väntelista på en sån.Samma här! Vet du om det är väntetid på denna hos AD i Sverige?
Ingen väntelista. Borde finnas i varje butik, är den inte i lager kan den snabbt beställas hem på några veckor, MAX!Samma här! Vet du om det är väntetid på denna hos AD i Sverige?
Cool! Aldrig sett en vanlig bild på den. Intressant modell. Känns som att de försöker få tillbaka two tone, Rolex också.Någon som sitter på en sån här och kan ge en mini-recension?
![]()
Jag har bara provat den en kortis i butik. Skulle vilja veta lite mer vad andra tycker, som har den ofta osv.
Cool! Aldrig sett en vanlig bild på den. Intressant modell. Känns som att de försöker få tillbaka two tone, Rolex också.