• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tudor date-day jumbo 7017

Sjobedan

Rolex
Pris
29000
Returpolicy
Ingen retur
Bilder Skickat
  1. Ja
Denna får inte så mycket tid på handleden som jag trodde.

(Tar nedan info direkt från tidigare ägare)
Modell: Tudor 7017 / 0

Färg på tavla: blå

År: ca 1969

Boett ring: slät

Servicehistorik: Okänd

Dagskiva är tysk, dvs. har du en tysk bil är denna ett måste

Storlek: ”Jumbo” dvs. 38mm

Krona: Signerad Rolex med krona

Baklock: Signerad Rolex, sitter plaststicker på just nu om du undrar

Verk: ETA verk cal. AS 1882/83 1895, så varken dyrt eller komplicerat att serva. Vill du se bilder så hör av dig, rent och snyggt

Länk: Aftermarket (ej Tudor/Rolex) som ingår, se bild, ingår gör också ett blått läderband i nyskick.



Gång: Håller tiden fint, inget att anmärka för en äldre klocka.



Skick överlag: Mycket bra skick enligt min enkla bedömning, ser att det står ”Swiss” längst ner på tavlan det ska det göra på dessa, då man sett lite olika varianter vid sökningar, finns lite olika tavlor på dessa men denna är enligt mig den finaste. Enligt vad jag förstår är dessa mycket mer ovanliga än Rolex varianter. Tyvärr måste jag släppa denna, men använder den ändå inte pga. Skicket, Har legat i bankfack några år. Tänk på att den är ca 52år så den har hålt sig väl.



Mer bilder kan skickas om du är intresserad
Bilderna är nytagna



Pris: 29000 eller bästa bud, skicket och ovanligheten tycker jag drar upp priset något, men hör av dig för diskussion osäker på exakt prisbild



Retur: Enligt överenskommelse

Förbehåller mig rätt att välja köpare och skicka i corona tider. Men F2F går säkert ordna. Postnord REK ingår i priset.
589F94E2-6373-4BD2-9428-EA365F38B507.jpeg
0CEC19BE-11B7-45A8-BE73-8EDB739C5B6E.jpeg
DBEFB753-574B-43CF-9388-5EFD7527D975.jpeg
69EEB4F8-D54B-4D96-BA4D-3C6AA84198F9.jpeg
577EBBBA-78B9-4484-930E-745DC55379F1.jpeg
C344A12B-9196-430E-8B30-4D1D0B7F9395.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp