• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor DLC modd - Genomförd

Simon.x

Rolex
Update 11:
Då kom hon hem igår och jag fick hålla mig med att unboxa till idag då jag inte var på plats i hemmet.
Är jag nöjd med resultatet? Absolut, detta kom ut bättre än vad som var förväntat och jag är således mycket nöjd med valet att genomföra modden :)
Vi tar lite info och analys i detta inlägg så kommer bilderna i nästa.

Klocka: Tudor Sports Collection (18k/Stål)
Ref: 20023
Diameter: 41mm
WR: 15 ATM

Beställda åtgärder:
-DLC coating utom på guldet (bezel,krona,länk)
-Måla sekundvisaren röd (originalet guld)
-Full service
-Äkthetsintyg
Resultat: Alla ovanstående åtgärder genomfördes tillfredsställande.

Tidsram:
-Skickad: 18 Jan
-Åter: 13 Mars
I detta gick det nästan en vecka då den snurrade i Sverige med fedex och fick gå i retur till mig och skickas igen.

Kostnad:
-Inköp: 14k
-Åtgärder: 16k
Totalt: 30k

Analys:
Detta var tänkt som ett litet testprojekt för att göra nått lite skojigt med en klocka som kanske inte var ett helt klockrent inköp.
DLC moddade klockor har alltid fallit mig lite i smaken och detta kändes som ett lagom "test objekt" ekonomiskt och klock mässigt.
Retro flörten med svart/guld är uppenbar och kändes helt rätt vid första tanken. Dock valde jag redan från start att gå bort lite från den riktigt tungt svarta som ibland nästan kan ge ett plastigt intryck och röra mig mot det mer matta. Resultatet blev tillslut att jag beslutade att gå något blankare på boetten och mer åt "gunmetal" svart på länken. Just detta var ett litet oros moment hur det skulle bli när man själv höll i klockan men det var just detta som jag blev mest nöjd med. Det är lite svårt att fånga på bild men länken blev grym, nästan en typ av blånerad känsla som bryter av fint mot dom mer blanka bandhornen.
Sekundvisaren gjordes röd för att tona ner guldet något och ge ett trevligt helhetsintryck. Den blev riktigt fin och passade väl med konceptet tycker jag.
Så jag är nöjd, det blev ett roligt resultat som kommer att få en del handleds tid och det var väl utfört.
Svårighetsgraden på detta projekt var således låg för mig, då jag lejde allt jobb och bara betalade/gav instruktioner.
Negativt var att firman glömde returnera orginalboxen som klockan skickades i, men den är på väg hem igen om än något försenad.
Tidsramen var rimlig och det tog kortare tid än förväntat.

Tack för att ni har följt och hejat på.

Ha det gott, bilder kommer nedan.

Mvh
M
IMAG0071.jpg
IMAG0072.jpg
IMAG0073.jpg
IMAG0074.jpg
IMAG0075.jpg
IMAG0076.jpg
IMAG0077.jpg
IMAG0078.jpg
IMAG0079.jpg
IMAG0080.jpg
IMAG0081.jpg

Snyggt jobbat bara lite diamanter till ringen som fattas :D

//Simon
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Du ska självklart ha röda rubiner för att matcha sekundvisaren. Plus att det bästa av allt är att det kommer bli ett grymt symmetriskt sicksack-mönster av rubinerna och de röda t-indexen vid 5-minutersmarkeringarna. 100% succé :cool:

Hur blir det röda mot guldet? :nailbiting:
Det låter ju helt ärligt sjukt läckert när du lägger fram det sådär :cool:
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jäkligt kul projekt! Dessutom så blev det otroligt lyckat. Väldigt fascinerad av att röd sekundvisare lyfte klocka så mycket som det gjorde! :)
Kanon och tack för bra samt trevlig feedback :)
Ja visaren har växt på mig, jag trodde inte själv att den skulle få riktigt det positiva lyftet och funderade länge och väl på hur resultatet skulle komma ut. Risken var ju att den skulle bli lite malplacerad eller rörig.
Men den poppade verkligen resultatet :)
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Sjukt, lite obehagligt, men väldigt väldigt kul projekt. Tankarna går till de coola Heuer-dykarna som hade pvd och detaljer i ”guld”. Kul med någon som går mot strömmen!

Som andra sagt tidigare. Smacka på stenar. Många stenar.
Ja det är en skön mix av känslor man får fram :) Kul att du gillade initiativet.

Sinnessjukt. Mentalt. Ashårt!

I med rubiner som Stålis redan sagt, kommer bli vulgo-bra ;)
:cool: rock n roll feedback precis som den ska vara :):cigar: top notch Gruby

Yes gubbs , massorna har talat och bakom kulisserna jobbar vi med rubinerna , tack @Clark Kent med resterande stöttare och påhejare. :)
Jag ska landa in en baslinje med rubiner så jobbar vi oss inåt,utåt men med vind i seglen.
I'll be back in a jiffy.
Trevlig vecka på er alla

Mvh
M
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ja det är en skön mix av känslor man får fram :) Kul att du gillade initiativet.


:cool: rock n roll feedback precis som den ska vara :):cigar: top notch Gruby

Yes gubbs , massorna har talat och bakom kulisserna jobbar vi med rubinerna , tack @Clark Kent med resterande stöttare och påhejare. :)
Jag ska landa in en baslinje med rubiner så jobbar vi oss inåt,utåt men med vind i seglen.
I'll be back in a jiffy.
Trevlig vecka på er alla

Mvh
M
Du är ett föredöme för oss andra något mer ängsliga klockägare :D
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har tro det eller ej jobbat med låg men med viss framdrift på sten fronten och ska hitta lämplig infattar man så kanske det blir en "bling" jul ;):cool: Ser ut som kl 12 får bli diamant och resten rött :)

Men för att bjuda på ett garv så länge då hittade jag det "nya" certet och jag hade glömt hur sinnessjukt fruktansvärt bra replacement value jänkarna hade satt :cigar:
Så bli inte förvånade när ni får pynta 37k+ USD på köp och sälj sen moohahah;):p:D
IMAG3895.jpg
 

Swek

Breitling
gillade den skarpt! kul att se lite variation på tudorna.
hur känns klockan att bära efter "coatingen" samt skulle det kunna gå att återställa utan att skada klockan allt för mycket ?
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
gillade den skarpt! kul att se lite variation på tudorna.
hur känns klockan att bära efter "coatingen" samt skulle det kunna gå att återställa utan att skada klockan allt för mycket ?
Roligt, ja den blev lite kul faktiskt och får mer tid än jag trodde på armen :)
Den känns faktiskt lite bättre, coatingen är inte tjock, den är lövtunn, men känslan är lite mer len på ett sätt och mjukare. Den känns inte skarp på handleden.
Ja det går att återställa, men det är väldigt dyrt och jag tror inte det lönar sig trots att det är teoretiskt möjligt.:)
 
Topp