• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Fastrider Chrono

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det finns en tråd om Tudor Fastrider Blackshield: https://klocksnack.se/threads/tudor-fastrider-blackshield.28135/
Men är det någon som har ägt eller i alla fall klämt på någon av de fräna, färgglada Fastrider Chrono?
Så här i blåa Pelagostider är det ju lätt att glömma att det finns andra färger. :)

tudor-fastrider.jpg
 
Ok, jag får väl kommentera eftersom det verkar som att jag måste hålla mig till topic.
Jag har heller inte så stort intresse för varken "black shield" eller "fastrider" ingen av de som gör något speciellt för mig de blir lite för mycket "leksaksklocka". Det är däremot mååånga andra Tudors som jag skulle vilja ha i samling!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Om jag förstått det hela rätt så är tillkomsten av klockan ett samarbete mellan Tudor och Ducati.
Jag blir alltid lite misstänksam vis sådana här samarbeten över gränserna så att säga. Det blir lite tillgjort på något sätt.
Det är väl ok om man har någon tennis-nisse som bär ett speciellt klockmärke.
Men när man låter designen spilla över åt olika håll så blir det lite konstigt i mina ögon.

148_1214_2015_ducati_scrambler_026.jpg
2015-ducati-scrambler-classic-2.jpg
2015-ducati-scrambler-icon-2.jpg
2015-ducati-scrambler-urban-enduro-3.jpg
 

Bilagor

  • 2015-DUCATI-SCRAMBLER-5.jpg
    2015-DUCATI-SCRAMBLER-5.jpg
    101.8 KB · Visningar: 27

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att klockan i sig tilltalar mig men att det händer lite för mycket på urtavlan när dem redan sticker ut pga av färgen. Men en riktigt tuff klocka!
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Jag är smått sugen på en Scrambler. Isf blir det även en Fastrider Chrono.

Varit sugen på en Black Shield sedan den kom. Men har svårt att motivera ett köp av en Diavel. :(
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är smått sugen på en Scrambler. Isf blir det även en Fastrider Chrono.
Varit sugen på en Black Shield sedan den kom. Men har svårt att motivera ett köp av en Diavel. :(
Det finns bara en riktig Scrambler och det är självklart Triumph Scrambler. :p
Tycker modellen är cool men tavlorna (och bandet) är töntiga.
 
Vill gärna gilla den gröna, eftersom jag gillar tanken på en militärgrön tavla. Men det funkar sådär. Hade nog hellre sett en enhetlig stål boett eller full PVD i kombination med den tavlan.
 
Topp