• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor, jag förstår hypen!

Pistol_Pete

Panerai
Längtar tills den här kommer tillbaka från klockdoktorn....
Rob E har svårt att hitta de reservdelar som behövs :(

IMG_7920.jpg
 
Längtar tills den här kommer tillbaka från klockdoktorn....
Rob E har svårt att hitta de reservdelar som behövs :(

IMG_7920.jpg

Fan vad fin den är alltså. Hoppas dom lyckas fixa den.

Krons Ur skickade min till Schweitzarna men de fick inte tag på några reservdelar. Har nu lämnat in den hos ABC, Werner Koch, och hoppas att ha den på armen i början på september. Fingers crossed.
 

UNO

Panerai
Fan vad fin den är alltså. Hoppas dom lyckas fixa den.

Krons Ur skickade min till Schweitzarna men de fick inte tag på några reservdelar. Har nu lämnat in den hos ABC, Werner Koch, och hoppas att ha den på armen i början på september. Fingers crossed.

Håller andan, detta är skälet till att jag väljer nytt och avstår udda klockor även om det erbjuds bra dealar.
Med 20 år kvar i bästa fall vill jag inte leva med klockan på annan plats än på armen.
Werner is the man, problemet är att det inte kommer några nya efter hans generation.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Vad gäller med Tudor Snowflake? är det en 94110 som man ska leta efter i framtiden?
En från tidigt 80-tal är den lika eftertraktad som en från 70-talet. nån skrev att de tidiga hade sämre tavlor, stämmer det?

/J
 

snajgel

Panerai
Grattis! Du hittade en till slut. Berätta mer och bildbomba lite!?
Japp, äntligen! :)

Köpt på forumet.
7016/0 från början av 70-talet, servicetavla och visare. Samma klocka finns med tidigare i den här tråden eller om det va i "Tudor?"-tråden.

Nu börjar jakten på en passande länk till, följer med en aftermarket men skulle vilja ha någon Rolex-variant.

Någon som vet vilken länk och vilka ändlänkar som passar?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Japp, äntligen! :)

Köpt på forumet.
7016/0 från början av 70-talet, servicetavla och visare. Samma klocka finns med tidigare i den här tråden eller om det va i "Tudor?"-tråden.

Nu börjar jakten på en passande länk till, följer med en aftermarket men skulle vilja ha någon Rolex-variant.

Någon som vet vilken länk och vilka ändlänkar som passar?

Härligt!

7836 med 380 ändlänkar är rätt grejer har jag förstått men 580 passar också.

8u6esa6u.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Till min skall en 9315 vara korrekt, dessa brukar dock ha rejält med stretch då de är vikta. Så har sett många med 93150 med då dessa är robustare.

Njaeee?

9315 är korrekt som sagt och jag upplever inte att de nödvändigtvis MÅSTE ha rejält med stretch. Min är tex. helt okej.

Sen håller jag helt med om att 93150 förmodligen på alla sätt är en bättre länk. Annars hade man väl aldrig satt produktutvecklingsavdelningen i arbete.

Men man vill ju att det ska vara som det var när klockan lämnade butiken. Alltså 9315. Med Tudor-clasp naturligtvis om det stämmer med årsmodellen på klockan.

7836 saknar ju dykclasp.


Åh nej. Inte igen. Tröttsamt. :facepalm:
 

Randel

Cartier
En klocka jag skulle rekommendera till någon som söker en sportig dykare med smink för en billig peng.
image.jpg


Jäklar vad jag har kärat ner i den röda Black Bay, det är ju inte klokt! Kan inte bestämma mig för om jag gillar guldet på visarna dock. Eller rättare sagt, jag gillar det, men känner mig samtidigt lite smutsig :bag:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor


Som vanligt är det extremt svårt att få någon riktig rätsida på någonting när det gäller Rolex/Tudor.

Det skulle vara intressant att se det där katalogutdraget som det hänvisas till på VRM i länken ovan.

Men om vi är pragmatiska: är det rimligt att det INTE är dykclasp på ett dykarur?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Som vanligt är det extremt svårt att få någon riktig rätsida på någonting när det gäller Rolex/Tudor.

Det skulle vara intressant att se det där katalogutdraget som det hänvisas till på VRM i länken ovan.

Men om vi är pragmatiska: är det rimligt att det INTE är dykclasp på ett dykarur?

Nä, det kan nog sitta lite vadsomhelst på dom.
 
Topp