- Pris
- 29000 kronor
- Returpolicy
- En hedersak :)
- Bilder Skickat
- Ja
Då annat hägrar i klock-periferin tänkte jag höra om någon är intresserad av att ge denna neo-vintage klassiker ett nytt hem. Perfekt för sommaraktiviteterna kanske?
Byte
Jag del-byter hemskt gärna mot Grand Seiko Snowflake eller om någon nu mot förmodan ligger inne med en SBGH271, SBGH273 (båda från four seasons kollektionen). En stor bonus om den är från 2021. Eventuellt en Tudor fastrider Black Shield (inte med röda index) eller en Breitling Aerospace Evolution (då från 2021) eller eventuellt en fin vintage Aerospace.
Detta är ursprungsversionen av Pelagos som producerades under 2012-2014/2015 innan Tudor gick över till in-house. Detta innebär det klassiska ETA-verket (2824), lite tunnare tjocklek samt (enligt mig) mer välbalanserad och symmetrisk tavla med mindre text (därav ”two liner”) och lyspasta vid sidan av datumfönstret. En framtida collectable? tiden får utvisa helt enkelt för den som gör den till sin ”keeper”
Lite trevlig info:
https://monochrome-watches.com/tudor-pelagos-ref-25500tn-tudors-answer-on-the-rolex-sea-dweller/
Det finstilta:

Sist men inte minst passar jag återigen på att tacka KS för annonsplatsen!
Byte
Jag del-byter hemskt gärna mot Grand Seiko Snowflake eller om någon nu mot förmodan ligger inne med en SBGH271, SBGH273 (båda från four seasons kollektionen). En stor bonus om den är från 2021. Eventuellt en Tudor fastrider Black Shield (inte med röda index) eller en Breitling Aerospace Evolution (då från 2021) eller eventuellt en fin vintage Aerospace.
Detta är ursprungsversionen av Pelagos som producerades under 2012-2014/2015 innan Tudor gick över till in-house. Detta innebär det klassiska ETA-verket (2824), lite tunnare tjocklek samt (enligt mig) mer välbalanserad och symmetrisk tavla med mindre text (därav ”two liner”) och lyspasta vid sidan av datumfönstret. En framtida collectable? tiden får utvisa helt enkelt för den som gör den till sin ”keeper”
Lite trevlig info:
https://monochrome-watches.com/tudor-pelagos-ref-25500tn-tudors-answer-on-the-rolex-sea-dweller/
Det finstilta:
- Fullset Tudor 25500tn s.k. ”two liner” ursprungligen uthämtad hos AD i förenade Arabemiraten andra halvan av 2013.
- Tillhörande gummi ser oanvänt ut i mina ögon (ej heller använt av mig) och det följer utöver detta med två stycken kvalitativa single pass natos samt ett klassiskt ”bond”-nato från i våras.
- Servad (ej polerad) hos Nymans Ur under våren 2021 och således under service-garanti fram till våren 2023. Dokumentationen tillkommer.
- Hairlines och swirls på boett och länk och något tydligare märke/skrap på sidan av boetten samt på länk-låset (se bilder). Överlag i fint skick för att vara toolwatch av denna ålder.
- Bytesvärde är samma som pris.
- F2F är möjlig i nordvästra Skåne, alternativt kan jag skicka med valfri frakt mot betalning.
- Jag förbehåller mig avslutningsvis rätten att sälja till vem jag vill samt även dra tillbaka annonsen om jag ångrar mig, dock gör jag inte detta under pågående affär naturligtvis.
Sist men inte minst passar jag återigen på att tacka KS för annonsplatsen!
Bilagor
Senast ändrad: