• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tull och momsfritt från utanför EU?

Har glömt att följa upp här för den intresserade.

Klockan dök upp oerhört fort utan att jag behövde betala något extra någonstans överhuvudtaget. Certet var dock bara stämplat. Men alltsomallt väldigt nöjd med mitt köp därifrån.

Vad gäller spekulationer gällande kostnad via Postnord har jag nu även fått lära mig följande (efter ett köp från Uncle Straps):

Vid köp där värdet överstiger 1800 kr tar Postnord en administrativ avgift på 400 kr. Under 1800 kr tillkommer en avgift på 100 kr, i övrigt är det 25% momspåslag oavsett värde.

Kan också göra ett tillägg där jag hörde av mig till everest och pratade lite om det gick att få tullfritt men visade sig att det troligtvis inte skulle gå pga att alla varorna inte enbart kom från Storbritannien.

Däremot erbjöd dom att reklamera varan eller att dom stod för halva tullkostnaden. Dvs dom skickade över 500 kr som kompensation.

Kan också göra ett tillägg där jag hörde av mig till everest och pratade lite om det gick att få tullfritt men visade sig att det troligtvis inte skulle gå pga att alla varorna inte enbart kom från Storbritannien.

Däremot erbjöd dom att reklamera varan eller att dom stod för halva tullkostnaden. Dvs dom skickade över 500 kr som kompensation.

Generöst av dom!

Jag har läst flera gånger men förstår inte.
Vad det fel på bandet så du ska reklamera eller får du pengar tillbaka utan motprestation?
Läser det som att han fick en femhundring i kompensation för att han åkte på tull+moms när hemsidan ger intrycket av att det ska vara momsfritt inom EU. Kikade själv på Everest i veckan och det är skrivet rätt tvetydigt (vissa UK handlare skickar från satellit lager på ex Schipol eller liknande där allt redan är införtullat till EU)

Det är inte förrän man går in på sidan för deras shipping policy specifikt som det skrivs ut i klartext att det skickas från UK och avgifter/moms tillkommer:

”Everest offers a variety of shipping options in the EU based on location. Free shipping is offered on orders over €100. All EU orders will ship from our facility in the United Kingdom (England) and may be subject to additional customs, taxes, or fees depending on your country's policies. Orders are usually fulfilled within 2-4 business days and shipped out immediately after.”

Tillbaka
Topp