• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Tusenö Blackwater SSRS Limited Edition

ANT

Omega
Pris
18000
Returpolicy
Om jag farit med osanning
Sådär, då har dagen kommit. Säljer min otroligt fina Tusenö Blackwater SSRS Limited Edition. Annat ska in, och då måste tyvärr samlingen minskas ner.

Blackwater SSRS edition är speciellt framtagen för Svenska Sjöräddningssällskapet och är limiterad till 300 exemplar. Just denna är nummer 160/300

Baklocket är prytt med Svenska Sjöräddningssällskapets logga.

Svart polerad tavla, även här finns Svenska Sjöräddningssällskapets logga.

Integrerad, helt otrolig, länk som spelar med ljuset på ett fantastiskt sätt som jag sett på få klockor innan. Länken, trots den integrerade utformningen, smiter åt fint runt handleden. Länken ger klockan det där lilla extra.

Mycket fin, mycket ovanlig klocka. Såldes slut innan lanseringen 2018, och är sedan dess mycket svår att få tag på.

Klockan är använd, men i väldigt bra skick. Finns lite hairlines på låset, kan finnas någon liten hairline på länken också men inget jag kan hitta. Boetten kan ha någon hairline, men inget jag hittar där heller. Finns ett litet märke i bezel inlägget, men det är svårt att se med blotta ögat om inte klockan vinklas i exakt rätt ljus. Lyckades inte fånga detta på bild, men kan försöka igen och skicka fler bilder om så önskas.

Enda anmärkningen egentligen är att baklocket är lite repigt, men det är inget som stör. Syns på bilderna.

Klockan är fullset

Specifikationer
  • Swiss Made
  • Automatisk
  • Urverk, Sellita SW200-1, inte uppmätt tidshållning nyligen men den har legat inom specs under hela mitt ägande
  • Vattentät till 30 ATM / 300 meter
  • Lume BGW9, blå
  • 40,5 mm diameter
  • Tjocklek 12 mm
  • Integrerad länk
  • Bezel i aluminium, svart, med 120 klick
  • Skruvad krona

Jag jobbar i Ljungbyhed, men bor i Kungälv så lite framförhållning behövs vid köpträff. Kan skickas också självklart

Tänker mig 18000:- för denna ovanliga pärla

Tusenö 9.jpg
Tusenö 10.jpg
Tusenö 3.JPG
Tusenö 4.JPG
Tusenö 5.JPG
Tusenö 6.JPG
Tusenö 7.JPG
IMG_4810.JPG
Tusenö 1.JPG
Tusenö 2.JPG
 
Topp