Förra året gjorde jag en sammanställning med vilka klockor jag haft under mitt första år som klockintresserad (läs klocknörd). Jag tänker att det kan väl vara kul att uppdatera och se hur andra året varit. Länk till förra årets tråd:
Klockintresset håller sig definitivt i, och har snarare växt sig starkare. Covid gjorde även att mer tid spenderats slötittandes på klocksnack, och mååånga klockor har både köpts och sålts. Nu när jag sammanställer detta blir det ännu mer påtagligt, har omsatt över 30 klockor på endast ett år
Nåväl, även om det kostar pengar så är det en hobby som ger mycket glädje. Klocksnack är verkligen ett fantastiskt forum där jag får lära mig mycket nytt om klockor (och lite allt möjligt annat för den delen), samt får träffa trevliga männiksor som är lika tokiga i klockor som jag är. Sedan så får jag nog skylla på klocksnack för all inspiration som gör att jag suktat efter nya klockor konstant
Här kommer lite bilder på 30 av klockorna som varit min ägo under det senaste året. Är dock inte många av dem som fortfarande finns kvar i samlingen... Hoppas ni hittar någon liten godbit
Tudor 7017 ”Jumbo”
Omega Aqua Terra
Breitling New Pluton
Oris Divers 65 ”Movember”
Jaeger LeCoultre Heraion
Omega De Ville
Oris Aquis 43,5
Sjöö Sandström Worldtimer 41
Omega Seamaster
Tudor Grantour Flyback
Omega Speedmaster 005
Omega Equinoxe
Heuer 3000 ”Jumbo”
Glycine Combat Sub ”Golden Eye”
Christopher Ward C65
Omega Speedmaster X-33
Tudor BB58
Zenith El Primero Rainbow
Omega Seamaster Planet Ocean
Jaeger LeCoultre Reverso
Tudor Pelagos LHD
Rolex Air-King
Tudor 37000
Omega Speedmaster Reduced ”Schumacher”
Bulova Lunar Pilot
Sjöö Sandström
Omega Constellation Quartz
Grand Seiko SBGN001
Zenith Elite Ultra Thin
Och sist men absolut inte minst...
Omega Ploprof 600
Klockintresset håller sig definitivt i, och har snarare växt sig starkare. Covid gjorde även att mer tid spenderats slötittandes på klocksnack, och mååånga klockor har både köpts och sålts. Nu när jag sammanställer detta blir det ännu mer påtagligt, har omsatt över 30 klockor på endast ett år
Nåväl, även om det kostar pengar så är det en hobby som ger mycket glädje. Klocksnack är verkligen ett fantastiskt forum där jag får lära mig mycket nytt om klockor (och lite allt möjligt annat för den delen), samt får träffa trevliga männiksor som är lika tokiga i klockor som jag är. Sedan så får jag nog skylla på klocksnack för all inspiration som gör att jag suktat efter nya klockor konstant
Här kommer lite bilder på 30 av klockorna som varit min ägo under det senaste året. Är dock inte många av dem som fortfarande finns kvar i samlingen... Hoppas ni hittar någon liten godbit
Tudor 7017 ”Jumbo”
Omega Aqua Terra
Breitling New Pluton
Oris Divers 65 ”Movember”
Jaeger LeCoultre Heraion
Omega De Ville
Oris Aquis 43,5
Sjöö Sandström Worldtimer 41
Omega Seamaster
Tudor Grantour Flyback
Omega Speedmaster 005
Omega Equinoxe