• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Twilight zone hos carlssons ur

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Jag sitter och blir förbannad! En del ska fan inte jobba med serviceyrken.
Om nån här har kontakt med ägaren tycker jag han eller hon, i all välmening, ska få en länk till den här tråden mailad till sig.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Vet inte vad jag ska säga, skratta eller gråta? Riktigt tråkigt att det ska behöva vara en sån låg kunskapsnivå på de anställda.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Men jösses.
Nån form av koll bakåt på de märken man säljer bör man kanske ha då service av klockor av de märken man säljer är en del av den service man säljer.

Smaka på den meningen.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Aldrig varit där så vill inte uttala mig. Men finns inget värre än att bli bemött i vilken bransch som helst på ett awkward sätt liksom. Får jag dålig service i en butik så väljer jag en annan.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Tack för all stöttning och intressant att höra att flera haft knepiga upplevelser där.
Men innan vi går helt apeshit på dem så vill jag säga att expediten var inte otrevlig det var bara konstigt och jag blev paff, visste inte vad jag skulle säga.
Jag menar varför i hela fridens namn måste man ha certet för att bedöma om en klockar äkta och det är lite oroväckande när man jämnför en 1601 med en 116234.

Ja daviden jag ångrar att jag inte gick till bergströms, varit där några gånger nu på kort tid och de är supertrevliga.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Man är inte REKO om man anställer idioter som inte brinner för sitt jobb !
Och där fick hela detaljhandeln arbetskraftsbrist.

När jag tänker efter är det många branscher som får arbetskraftsbrist. Jag är bra på mitt jobb, men jag brinner inte för mitt jobb då det är skittråkigt och man måste hantera klåpare dagligen (samt att jag föraktar min egen yrkeskategori, jag är konsult).
 

B1884

Audemars
2-Faktor
haha... bra att du stog på dig!

Jag skulle aldrig köpa en ny klocka av någon som inte har en blekaste aning om någonting...o_O:nailbiting:
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det är nog säkrast att hålla sig inom "familjen" av vintagefrälsta när det gäller dessa klockor!
Men visst är det trist. Det är nog bemötandet snarare än kunskapen som är det värsta!
 

calzone

Vacheron
Och där fick hela detaljhandeln arbetskraftsbrist.

När jag tänker efter är det många branscher som får arbetskraftsbrist. Jag är bra på mitt jobb, men jag brinner inte för mitt jobb då det är skittråkigt och man måste hantera klåpare dagligen (samt att jag föraktar min egen yrkeskategori, jag är konsult).
Du förstår nog inte hur jag menade där. En person som jobbar i en klockbutik som är återförsäljare av Rolex, har inte där att göra om han/hon inte är klockintresserad. Givetvis finns det och kommer alltid finnas folk på fel jobb fel plats :(. Det jag försöker säga är att ägaren "Carlsson" ? borde anställa folk som är klockintresserade, hon är ju uppenbarligen inte det så vi får se vad som händer. Hade jag ägt stället hade hon aldrig fått jobb i första hand, skulle jag tagit över det nu skulle hon åkt ut fortare än helvete ! "Ja även om hon är SKITSNYGG"
 

Daniel J

Omega
Hej!

Jag ber om ursäkt för det som inträffade i vår butik den 18/11-2013 samt vid andra tillfällen. Självklart är det något som inte får hända.
Jag skulle uppskatta om ni som blivit dåligt bemötta vill ta kontakt med mig.

Tack på förhand!
MVH
Håkan Daxberg
042-210580
Carlssons Ur

Vad bra, man kan ju inte ändra det som hänt utan bara påverka framtida kundbemötanden.

Nu när ni är medvetna om problemet är det ju relativt lätt att åtgärda.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker att det är bra jobbat av Håkan att be om URsäkt för det inträffade. Det visar väl om något att han är en seriös handlare. Ingen butiksinnehavare vill ha en okunnig och snorkig personal. Jag har lärt mig mycket av mina kunder genom åren MEN ibland måste man även lära kunderna.
Häng nu inte den stackars tjejen för detta, alla är värda en andra chans.
 

POO

Panerai
Oj vilken hetsig stämning här blev, alla borde föröka tänka på att det är faktiskt viss skillnad på att bli dåligt bemött och bemött av någon som inte kan sina Rolex-referenser.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Oj vilken hetsig stämning här blev, alla borde föröka tänka på att det är faktiskt viss skillnad på att bli dåligt bemött och bemött av någon som inte kan sina Rolex-referenser.

Riktigt så var det ju inte.

Sen tycker jag det är bra att be om ursäkt och se detta som ett positivt sätt att få kritik.
 

POO

Panerai
Riktigt så var det ju inte.

Sen tycker jag det är bra att be om ursäkt och se detta som ett positivt sätt att få kritik.


Det är ju hyfsat svårt att bedöma en situation man inte själv upplevt men ts skriver ju faktiskt att han inte blev otrevligt bemött.
Jag försöker bara hindra ett uppbåd marscherande mot carlssons på nästa hälsingborgs-gtg:).
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Det är ju hyfsat svårt att bedöma en situation man inte själv upplevt men ts skriver ju faktiskt att han inte blev otrevligt bemött.
Jag försöker bara hindra ett uppbåd marscherande mot carlssons på nästa hälsingborgs-gtg:).

Man har väl rätt att visa missnöje, även om det kanske inte var riktigt så kraftigt som du säger. Sedan att Carlssons ur svarade i tråden och tar tag i problemet är väl jättebra! :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Hej!

Jag ber om ursäkt för det som inträffade i vår butik den 18/11-2013 samt vid andra tillfällen. Självklart är det något som inte får hända.
Jag skulle uppskatta om ni som blivit dåligt bemötta vill ta kontakt med mig.

Tack på förhand!
MVH
Håkan Daxberg
042-210580
Carlssons Ur

Oj, det hade jag inte räknat med. Jätte stort att skriva här, det uppskattas. Jo som framgått av tråden är vi några som upplevt ett kanske inte otrevligt men konstigt bemötande. Det är nu ventilerat, butiken tagit del, carlssons ur har skrivit en ursäkt och sträckt ut en hand. Det tycker jag visar på god affärsanda.
Jag har fått hjälp av annan butik med mitt äkthetsintyg, carlssons bett om ursäkt och antagligen vidtagit andra åtgärder.
För mig som trådskaparen är saken därmed utagerad och jag ser gärna att admin låser tråden.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Oj, det hade jag inte räknat med. Jätte stort att skriva här, det uppskattas. Jo som framgått av tråden är vi några som upplevt ett kanske inte otrevligt men konstigt bemötande. Det är nu ventilerat, butiken tagit del, carlssons ur har skrivit en ursäkt och sträckt ut en hand. Det tycker jag visar på god affärsanda.
Jag har fått hjälp av annan butik med mitt äkthetsintyg, carlssons bett om ursäkt och antagligen vidtagit andra åtgärder.
För mig som trådskaparen är saken därmed utagerad och jag ser gärna att admin låser tråden.

Nu tror jag du missförstår. Detta forum är inte för personliga vendettor utan är ett diskussionsforum. Vi stänger knappast tråden för du har gnällt klart och uppnått ditt syfte. Vi låser enkom trådar om de spårar ur eller är osakliga.
 

16610

Patek
2-Faktor
Jäklar va hårda alla är;) hur går det!? Kanske har allt löst sig och vi kan hjälpa till och rekommendera Carlssons ur igen!? Köpte en rolex submariner 2005 som jag var väldigt nöjd med...
 
Topp