• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Two Tones dial

Ariste

Audemars
2-Faktor
Den är snygg, men ny. :) Kan du förlika dig med att ha en ny klocka på armen så köp - den är riktigt fin.

Jag fångade en högtflygande svala häromdagen. inget fel på det skicket trots ca 60 år på nacken:

IMG_6664_zps57988865.jpg
 

Lars00

Omega
Hej,
jag har snurrat runt nu på nätet och jag är lite för förtjust i " gammaldags urtavlor ".
Vet inte om Two tones dial är den rätta benämningen, fann uttrycket av en slump när jag letade runt
på Ebay mm. Har försökt kolla lite på Ebay.de där jag brukar vara, sökt på vintage mm utan att
större resultat. Köpte mig en ny Orient Bambino nyligen - den är helt ok, lite stor kanske med sina 40,5 mm.
Bambino är mer 50/60 tal än de Two tone klockor som fått mitt hjärta att ticka i gång.

Så jag tar gärna emot tips på intressanta klockor, budgeten kommer att vara liten och storleken
någonstans 36-40 mm. Det lutar väl åt något vintageaktigt snarare än nytt, men förslag mottas tacksamt.
Jag behöver absolut inte köpa något nu utan jag har all tid i världen på mig.

Sparat ned några bilder med snygga urtavlor:

Först ut en limiterad utgåva av Orient Star. Väldigt snyggt, väldigt classy men på tok för stor med
sina 43 mm.

Oris Artilier hand winding. Visst jättesnygg men alldeles för mycket pengar.


Bifogar några bilder till när jag ändå är i farten.
Gamla klockor är oftast för små i storlek och de nytillverkade är oftast lite för stora.
Re: Two Tones dial ??

Fero Feldmann. Aldrig hört talas om, vad jag luskat ut är det en fd klocktillverkare.
Finns några stycken till salu, bla dessa:
Re: Two Tones dial ??

Fero Feldmann. Aldrig hört talas om, vad jag luskat ut är det en fd klocktillverkare.
Finns några stycken till salu, bla dessa:
Vad är det för ref. nr på den vänstra?
 
Topp