Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hittade den här sidan som förklarade skillnaderna braPå de nyare Rolex modellerna är boetten tjockare och fetare men fortfarande 40 mm. Upplevs som en större klocka tack vara det. Skulle själv inte kalla det en liten klocka men alla har sina egna preferenser.![]()
Tokfejk. Innertexten är nästan nere vid tavlan ju. Aldrig sett med rosé.Aldrig sett en Submariner i roséguld med svart tavla och bezel på riktigt (nån som vet om det finns och gällande just den här
dinkan kan jag inte svara på att allt är legit). Ångrar mig ofta att jag inte slog till på en TT Datejust med jubilee och rosé från 69.![]()
Fy fan vilken ful sakAldrig sett en Submariner i roséguld med svart tavla och bezel på riktigt (nån som vet om det finns och gällande just den här
dinkan kan jag inte svara på att allt är legit). Ångrar mig ofta att jag inte slog till på en TT Datejust med jubilee och rosé från 69.![]()
Den där är riktigt bra! Prövade på watchout. Synd bara att det är en 15400. Borde varit 39mm för att vara optimal.För att ta ett steg ifrån Rolex: AP Royal Oak. TT brukar jag spy över förutom två klockor; GMT med nipple dial som TS visade samt just denna Royal Oak.
![]()
Håller med 100%. 41mm känns lite väl häftigt, dessutom bärs väl Royal Oaks större än den angivna storleken, eller?Den där är riktigt bra! Prövade på watchout. Synd bara att det är en 15400. Borde varit 39mm för att vara optimal.![]()
Bärs större. Här är en bild på min handled. 18,5cm omkrets. Ser inte så stort ut men kändes stort. Gillar oavsett lite mindre på dessa typer av klockor med integrerad länk.Håller med 100%. 41mm känns lite väl häftigt, dessutom bärs väl Royal Oaks större än den angivna storleken, eller?
18,5 är typ samma som mig, tyckte klockan såg stor ut på bilden. Njä, 39 är nog bättre som sagtBärs större. Här är en bild på min handled. 18,5cm omkrets. Ser inte så stort ut men kändes stort. Gillar oavsett lite mindre på dessa typer av klockor med integrerad länk.![]()
Ser ganska skev ut? Made in Taiwan?Aldrig sett en Submariner i roséguld med svart tavla och bezel på riktigt (nån som vet om det finns och gällande just den här
Fin med blå tavla!Tvåton är sådär härligt gubbstek så det passar mig bra
Kan defintivt tänka mig en Root Beer framöver.
Min enda TT jag ägt:
![]()
![]()
Tack!Fin med blå tavla!
One of my favorites!Denna till exempel... Även om det var en tämligen kort bekantskap
![]()
Sedan har jag haft ett gäng citizen aqualands i tt också, samt flertalet datejusts.
Rootbeer kommer säkerligen att komma tillbaka fler ggr, gryyyym klocka![]()
Resan brukar sluta med Patek eller "independent watchmaker"...Vad blir det sen?
Då jag redan gjort den resan och nu inte vet vad jag ska ha..
Börja med breitling hercules sedan x-antal super avengers, fick ögon för rolex, köpte en 16613,1803,116234 sedan en Ym, vanlig dj mfl.
Klockor är en sjukdom som inte går att bota verkar det som, men fan så trevlig sådan!
Resan brukar sluta med Patek eller "independent watchmaker"...
Glad att du tröttnade och sålde den blåa till mig.Har börjat tröttna lite på TT efter att några har passerat på handleden. Kanske återfinner sig romansen i framtiden men för nu är det stål som gäller. Får jag abstinens kan jag låna frugans DT TT.
![]()
![]()
![]()
Glad att du tröttnade och sålde den blåa till mig.