• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förslag Tycker att bilder laddar segare än tidigare, kanske kan ha annat script för inläsning?

Det händer även bilder man själv har laddat upp om det har något med saken att göra.

Skärmavbild 2020-11-20 kl. 16.22.57.png
Jag var tvungen att klicka på din bild för att få upp den.

Samma här. Händer ofta att bilder laddar extremt långsamt och ibland inte alls.

med det sagt; fortfarnade underbart forum. Oavanstående är mest om man får vara kräsen

Jag antar att ni i samband med det även gick tillbaka till det gamla sättet att ladda in bilder, dvs. att de laddas först när man scrollar ner till aktuellt inlägg? Jag upplever i alla fall att det har återgått till det fr.o.m. idag.
Yes we have. LazyLoading is the default way that the software loads attachments, and we want to make sure that the 3rd party addon that was installed isn't the cause of the partially loaded images.

Lite lätt ofattbart för mig att man trycker igenom en uppdatering på ett bildberoende forum som innebär en sån radikal försämring. Jag vet inte vilka andra fördelar och förbättringar man ville åstadkomma men det känns ju 100% garanterat att det man gradvis förlorar i användare allteftersom de tröttnar långt kommer överväga eventuella vinster om segheten inte åtgärdas.
De enda vinnarna är ju de som är för unga för att ha upplevt internet på modemens tid när man tålmodigt satt och väntade på laddande bilder. Härlig retro-upplevelse för dem.

Idag går det segt, från eftermiddagen(?) och framåt. Fungerar varken bra på PC eller telefon. 4G, Wifi eller trådat. Bra kräm i fibern för tillfället, likaså 4G.

Är ni inne i samma trådar och kikar? Bara en killgissning men om så är fallet så kanske det har att göra med att man rensat cachen och att alla bilder måste läsas in på nytt? 🤔

• Like
Reactions: NRE
Tillbaka
Topp