Kinesen.![]()
De där är tyvärr inte blånerade utan målade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kinesen.![]()
Säker på att de är blånerade?
Roligt att se att du har en klocka från J.S i Reykjavik
Inte lätt med korta dager och halvdant ljus, här en arkiv bild på min "blå" GSVad svårt det va att få med det blåa på bild.![]()
Får öva lite
Jävlar! Har du knyckt @Weasel s? Trodde jag hade första tjing...
Nä, det är min, men allt är till saluJävlar! Har du knyckt @Weasel s? Trodde jag hade första tjing...
Hade du dibs?Jävlar! Har du knyckt @Weasel s? Trodde jag hade första tjing...
Trodde det, men det är lugnt. Känner jag @theargonaut rätt så ligger den på k&s inom två veckor...Hade du dibs?
Jepp min tidigare, jag har blivit med Seiko Chrono.
..maxTrodde det, men det är lugnt. Känner jag @theargonaut rätt så ligger den på k&s inom två veckor...![]()
Mitt första inlägg här på forumet, bortsett från min korta presentation, hamnar här hos er i Vintagedelen.
Bjuder på ett gäng bilder på min Harwood, som om inte alltför länge borde fylla 100 år. Klockan bör vara tillverkade under 1920-tal. Tillverkaren, John Harwood, var den första att använda sig utav automatiska urverk i armbandsur.
Tyvärr går klockan inte i dagsläget, så om ni har bra tips på vart man skulle kunna vända sig för hjälp med detta i Stockholmsområdet... Hojta gärna till!
Här finns läsning om märkets historia, för den historieintresserade.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Champagneflaskan är lika gammal den
/ E