• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ultraljudstvätt

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Ett vanligt sätt att rengöra våra älskade klockor verkar vara ultraljudstvätt.
Skonsamt, effektivt och ytterligare en pryl att ha hemma.
Själv sitter jag och försöker övertala mig själv om varför jag behöver en sådan maskin. 600 kr well spent?

I mitt sökande snubblade jag över en kul kille som löst problemet på sitt betydligt billigare sätt..


Tja, så kan man ju också göra det.
 

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
Å var köper man en ultraljudstvätt?:wideyed:
Jag behöver verkligen en!
Trodde det bara var tandläkare som hade sådana, men man lär sig
nya saker varje dag.
 

CarlV

Cartier
Har Biltemas variant! I instruktionen så står det ej för klockor! Använder den till glasögon med fönsterputs som media!
 
P

Philippe Stern

Guest
Kör bara länken. Funkar fint. De brukar ha en korg som man lägger boetten på så den är ovan ytan. Sen kan du köra ringar och andra smycken. Läs bara instruktionerna innan bara. Tvekan inte. Kör!
 

Edin

Panerai
Men man kör vell inte själva boetten i en ultraljudstvätt? Det är vell länken och allt kring boetten som åker i ultraljudstvätten som jag förstått det.
 

BCKSTRM

Rolex
Hej,
Dum fråga... Är det några problem att tvätta guld och diamanter i en Ultraljudstvätt? Diskmedel och varmt vatten som gäller även för smycken?
 

Patrik72

Cartier
Har också Kjells finare modell. Bortsett från armband så kan man skruva bort baklocket och även köra den i tvätten då skit brukar samla sig i graveringar. Se till att den är riktigt torr innan du skruvar tillbaka den bara. Annars tvättar man glasögon, smycken, verktyg mm. Har haft nytta av min tvätt och det är en skön känsla att sätta på sig ett nytvättat armband.
 
Topp