• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Unboxing - nåt spansktklingande...

Denke

Brännström
2-Faktor
Åkte till UPS. Hämtade en låda.

Det var en låda i lådan.

....som det var ett pappskydd runt. Tog bort det.

I den lådan var det en annan låda.

Jag öppnade den. Fast det var ingenting i.

Att det inte var något i lådan var för att jag öppnade lådan redan hos UPS. Och satte innehållet på armen direkt. Pallar ju inte att vänta tills man kommer hem...

El Primero! :)

Bilagor

• ImageUploadedByTapatalk1360059941.965162.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360059941.965162.jpg
    44 KB · Visningar: 581
  • ImageUploadedByTapatalk1360059968.541170.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360059968.541170.jpg
    35.4 KB · Visningar: 588
  • ImageUploadedByTapatalk1360060005.735477.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360060005.735477.jpg
    42.9 KB · Visningar: 582
  • ImageUploadedByTapatalk1360060038.406544.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360060038.406544.jpg
    51.6 KB · Visningar: 583
  • ImageUploadedByTapatalk1360060075.736839.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360060075.736839.jpg
    41.8 KB · Visningar: 581
  • ImageUploadedByTapatalk1360060165.677094.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360060165.677094.jpg
    61.3 KB · Visningar: 581
Re: Unboxing - nåt spansktklingande...

Grattis!

Jättefin verkligen, snyggt med vita dials! :)

Med ett urverk som slår det mesta! :)

Wow!
Vill nog ha en El Primero. Mest för att namnet är urcoolt.

Cacas Grande!

Besvikelsen är stor över att det är en rekonstruerad unbox, men grattis med denna och iver'n är lätt att förstå! Skall direkt ut på Instagram å se om den dyker upp där :)

Tack!

Det är för mycket Rolex, Omega och Seiko på forumet...det behövdes nåt fräscht... :mrgreen:

Enda backet är väl att jag får vänta typ 30 år innan jag kan posta den i vintageforumet... :oops:

Denke skrev:
Tack!

Det är för mycket Rolex, Omega och Seiko på forumet...det behövdes nåt fräscht... :mrgreen:

Enda backet är väl att jag får vänta typ 30 år innan jag kan posta den i vintageforumet... :oops:

Är denna helt ny eller köpt beggad?

Du får gärna skriva lite info om denna också, vad det är, varför du valde, kuriosa är uppskattat!

Bra val, den där är riktigt fin.
Zenith har väldigt mycket fint till en ganska okej peng (begagnat iaf). Hoppas på mer zenith på forumet.

Sjukt fin! Det är väl den, Daytona och Speedy som slåss om finaste kronograf i min värld. Grattis!

daviden skrev:
Wow!
Vill nog ha en El Primero. Mest för att namnet är urcoolt.
+1, stort grattis till en riktigt fin kronograf! Den vill jag kika på IRL!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Re: Sv: Unboxing - nåt spansktklingande...

Wow så grym den är! Toksnygg och härligt hi-beat av rang!

Zenith skrev:
Denke skrev:
Tack!

Är denna helt ny eller köpt beggad?

Du får gärna skriva lite info om denna också, vad det är, varför du valde, kuriosa är uppskattat!

Den är ca 6 månader gammal men i princip oanvänd (plast kvar) och är fortfarande under 3 års garanti.

Modellen är Zenith El Primero Chronomaster 36*000 VpH och den är ca 42mm i boettstorlek, rätt jämförbar med Omega Speedyn i storlek och tjocklek, för mig är det ganska idealisk storlek. Ref på min klocka är 03.2040.400 och den huserar det klassiska El Primero-verket...

Jag har inget riktigt bra svar på varför jag valde just denna, men min enda princip då det gäller klocksamlande är att jag tycker en stor del av nöjet är att få möjlighet att prova många olika klockor. De flesta flippar jag men en del får stanna i samlingen, grejen för mig är att det är kul att testa "på riktigt" och inte bara i butik. Jag vill ha klockan i min ägo och provcykla den på riktigt. Där finns också svaret till att jag periodvis flippar så hysteriskt...det vore rätt orimligt att behålla allt. Men jag behåller alltid det jag gillar och jag skaffar aldrig en klocka utan att den är kandidat till att faktiskt stanna i samlingen. :)

Att det blev just denna är lite av en slump, jag gillar ju mest vintageklockor och charmas sällan av nyare klockor. Nu fick jag ett bytesförslag som bla innefattade ett par klockor jag hade i lådan som ändå var på väg in i "flip zone" och just Zenith har jag inte haft tidigare och jag tyckte denna var ruskigt snygg så jag nappade... Gillar särskilt den grå/blå/svarta tavlan med pandasubdials och silverframes.

Jag tror banne mig att det här är min första riktigt dressade klocka och jag inser själv (innan nån annan säger det...) att det här är en pjäs som inte ska sitta på svart nato utan gör sig bäst på ett dressat crocoband... :cool:

Ska ta lite fler bilder och posta!

Grattis, en riktig snygging! (Jag har en svaghet för kronografer). :)

Tillbaka
Topp