• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Unboxing Panerai Radiomir California 448

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Så jävla fet!

Synd att den är större än min överkropp :(

Grattis :)
Visst är det tråkigt om man har alldeles för små vrister. Vad har du för vriststorlek?
Själv har jag ganska normala vrister typ 17-18cm i omkrets och det funkar alldeles utmärkt.
Det är mkt en vanesak, har man rattat en 38cm klocka hela livet så är det såklart en rejäl omställning.
Min första klocka (longines dolce vita) var verkligen i det minsta laget och jag skulle aldrig för mitt liv kunna ana att jag skulle köpa en 47mm klocka.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Visst är det tråkigt om man har alldeles för små vrister. Vad har du för vriststorlek?
Själv har jag ganska normala vrister typ 17-18cm i omkrets och det funkar alldeles utmärkt.
Det är mkt en vanesak, har man rattat en 38cm klocka hela livet så är det såklart en rejäl omställning.
Min första klocka (longines dolce vita) var verkligen i det minsta laget och jag skulle aldrig för mitt liv kunna ana att jag skulle köpa en 47mm klocka.

Jag har 16.5-17 typ, har haft 44mm panerai men det går gränsen för mig :p
 

J&B

Omega
Åh jädrar vad trevlig den är!!! Stort grattis!
Minns när den släpptes och det vattnades i munnen på mig varje gång jag såg den. Hade glömt av den tills nu, tack för påminnelsen. Njut!
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Jag har 16.5-17 typ, har haft 44mm panerai men det går gränsen för mig :p

Tänkte också så tidigare men sen har jag fått lära mig att det är ganska stor skillnad mellan Radiomir 47 och luminor/1950 47.
Radiomir 47 är mer som en 44mm luminor faktiskt men med lite mer presence.
47mm luminor/1950 ligger f.n helt utanför min range.
 

Tome

Cartier
Konstigt att 249 verkar ligga högre i pris än 448... Som vanligt finns ingen logik i klockvärlden ;)

Jädra snygg klocka btw! :)
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Konstigt att 249 verkar ligga högre i pris än 448... Som vanligt finns ingen logik i klockvärlden ;)

Jädra snygg klocka btw! :)

Märkligt indeed! Men min uppfattning är att priserna har normaliserats senaste åren. Borta är dagarna då du skulle betala 15kusd för 249.
Om man kollar på chrono24 så är det ganska jämförbara priser.
När klockan lanserades 2012/2013 så hakade många upp sig på att 448 har ingraveringarna "vintage" och "california" som 249 saknar. Det är försumbara tillägg enligt mig då modellen fått sig en rejäl facelift iom inhouse urverket och den mattare urtavlan. Det tror jag många också insett därav normaliseringen :)
 
Topp