• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Under tullbehandling hos posten?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
micke_s skrev:
Scaramanga skrev:
Suck...... Ja det kommer på måndag, ska hämtas på lunch om allt går bra :)

Har man blivit riktigt störd när jag nu vet att du troligen kommer köra en unboxing på måndag ser lite mer fram emot måndagen? Nu blir jag alltså exhalterad över vad andra sköna människor köper för dinkor - Red alert, red alert!

Haha :)

Du är ju sjukare än vad jag är! Härligt!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Meeeeeeeeeeeeeen!

Kollade in statusen hos posten alldeles nyss. Samma läge som i fredags morse.

"Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren"

Det där är ju ett EMS som ska köras ut, av lantbrevbäraren :roll: . Tur i oturen att jag måste VABBA med minstingen i morgon :D

Då kan jag nog ha paketet hemma redan till förmiddagskaffet med lite flyt :lol: Jäääää!

Förutsatt att paketet kommit loss från Arlanda vill säga.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Verks som du får betala liten avgift :( det med gift funkar inte mer...... Men ringer man in tänk på att ringa till posten och inte till tullen som jag gjorde.
De undrade genast varför jag undrade och frågade om jag importerar piller och grejer :S Snacka om på hugget!


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

paradis

Audemars
Ang att tullen ringer kaplans?!?! Låter helt fel, aldrig hört talas om om något liknande :)


Läste om någon som hade en klocka som fastnade i tullen.Då viste dom inte värde,ock det stod att tullen brukade fråga Kaplans ,om hur mycket kan en sådan kosta,mm Kommer inte ihåg,var det var,men vet att det var skrivet på Svenska. Förmodligen letade på google,ock hittade det då......
 

sjstrm

Cartier
Ringde Posten tidigare idag. Fick förklarat att alla pakter som tas in utanför EU hamnar via tullhantering (såklart). Konstigt att jag aldrig tidigare fått denna status dock... Får vänta och se, hoppas jag hinner få det innan helgen! :)
 

paradis

Audemars
Det var det sjukaste jag hört. Har du någon som helst erfarenhet av detta?


Fråga din kompis Jocke om detta..........på TTT 8/4 2012 3.48

Respond to this message
Jocke
(Login jocke1)
Moderator
Skriver man ett misstänkt lågt värde>>>>> April 8 2012, 3:48 PM
och om de öppnar paketen så kontaktar de en och ställer lite
frågor om värde och hur man förvärvat den. Ibland så googlar
de också på kända produkter för att få en prisbild. Jag har
även hört att de kontaktat Kaplans & Lauritz om de misstänker
ett betydligt högre värde än vad man uppgett.
Sen beror det ju på vad värdet är i verkligheten, låt säga att
det är värt 20000:-SEK och värdet uppgett till $80. Försvinner
paketen så har man ju bara $80 i ersättning.
Så kostar det mer än 50000:-SEK så är det en bra affär att åka över
vilket inte är så kostsamt idag. Sen kan man ju stanna ett par dar
när man ändå är där.
Men som sagt räkna annars på 30% så är du med i matchen.
Jocke
 

fredrikb

Cartier
Måste säga att tråden känns lite märklig:

"Hej, jag försöker smita undan att betala skatt. Jag har gått tillväga på följande sätt...xxx. Riskerar jag nu att åka fast? Har gjort det flera gånger förut utan att åka dit."
 

sjstrm

Cartier
För min del handlar det inte om att åka dit eller undvika skatter. Vill egentligen bara veta vad status "Under tullbehandling hos posten" innebär och hur länge jag kommer behöva vänta på mitt paket.
 

BOTL

Panerai
Räkna inte med snabb hantering, jag har fastnat många gånger vid köp av cigarrer. Sega jäklar.
 

sjstrm

Cartier
Blev idag ombedd att skicka en faktura/inköpskvitto för att de skulle kunna beräkna min moms/tull. Hoppas processen inte är allt för långsam.... :dead:
 
Topp