• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Universal Genève Polerouter "NS"

ngstrm

Friends of KS
Riktigt kul att det börjar bli lite Polerouter stämning på KS! Och den du har skaffat var sjukt fin, Fixoflex . Eftersom jag är helt besatt av min egen och tar varje chans jag får att posta en bild på den så gör jag så klart det här också :) En Polerouter de luxe i 18k helguld med cal 215 verket från sent 50 tal.

image.jpg
 

ngstrm

Friends of KS
Den här har även varit i din ägo Aurum. En UG 14k med 215 218 verket. Som jag nu minns det när jag ser bilderna var rotorn kopparfärgad.



Den fick dumt nog lämna då jag fått för mig att jag skulle ha en 18k rosé polerouter vilken jag ännu i skrivande stund inte lyckats landa. Boettsmidet och passningen mot verket på denna är ju faktiskt något extra… Men dumheter hör ju till ;)

Edit: efter att initierats av Fixoflex länk att kolla bilderna närmare, så kunde jag konstatera att verket är av typen cal 218.

En 18k rosé hat jag också jagat länge men dom är riktigt sällsynta, verkar det som. Dom jag stött på har tyvärr varit i ganska ruggigt skick. Hoppas du hittar en!
 
Du sä
Här är en lite bättre bilder på rotorn. När jag tittar genom lupp så ser man att kanten är något avskavd. Här putsat försiktigt på locket över repan föra att kolla om det eventuellt är smuts! Det är en liten repa.

Blev vi mer kloka?

DSCF2752.JPG


DSCF2754.JPG

Du sätter tummen i upplevt centrum av området som skavts på boettlockets insida. Tryck kraftigt några gånger, sedan bör inte skavning förekomma. Det hela beror på förslitning av rotorns lagring, standard på dessa och genom trycktricket så kan de gå många år utan rotorservice.

Fantastiska klockor, dessa Polerouters. Med originallänken så får de ett jättelyft.
Jag är mycket nöjd med min.
P5230503 (2).JPG
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Du sä

Du sätter tummen i upplevt centrum av området som skavts på boettlockets insida. Tryck kraftigt några gånger, sedan bör inte skavning förekomma. Det hela beror på förslitning av rotorns lagring, standard på dessa och genom trycktricket så kan de gå många år utan rotorservice.

Fantastiska klockor, dessa Polerouters. Med originallänken så får de ett jättelyft.
Jag är mycket nöjd med min.
P5230503 (2).JPG


Bra tips BluesmanV8! Jag tror din modell är bättre på länk en NS modellen, tycker den upplevs större!

Skall prova dock!

Grym klocka du har där!
 
Topp