• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Universal Geneve White Shadow (4,5k)

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Pris
4 500 kr
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Universal Geneve White Shadow till salu.
White Shadow är designad av Gerald Genta, innan han designade Ellipse åt Patek Philippe. Den kallas därför ofta för "Poor mans Ellipse". Utrustad med en micro-rotor och supertunn design på endast 6 mm gjorde att den på sin tid var världens tunnaste automatklocka. En klassisk design med vit tavla, romerska siffror, integrerad meshlänk där flärpen göms in under bandet.
Klockan har mindre skönhetsfläckar på insidan av kanten vid tavlan, vilket jag har försökt framhäva på bilderna, samt små märken på baklocket. I övrigt funkar klockan utan problem och vrider upp som den ska.

Modell: Universal Geneve White Shadow
Ref. nr.: 866104
Storlek: 31 x 34 mm
År: 1970-tal
Urverk: Cal. 2-66 automatisk micro-rotor
Glas: Plexi
Armband: Integrerad meshlänk i stål
Tillbehör: Inga tillbehör. Endast klocka

Pris: 5 000 kr 4 500 kr
Finns endast en likadan på Chrono24 och den kostar 12 700 kr, dessutom från Storbritanien, så avgifter tillkommer.
Byten kan vara intressanta. Testa mig.
Jag och klockan finns i Stockholm/Sundbyberg.
Ses F2F eller skickas mot förskottsbetalning om du har goda referenser här på Klocksnack.
Min referenstråd: https://klocksnack.se/threads/epicure-watches.76800/


Foto 2022-05-25 10 48 00.jpg
Foto 2022-05-25 10 48 29.jpg
Foto 2022-05-25 10 48 33.jpg
Foto 2022-05-25 10 48 38.jpg
 
Senast ändrad:
Topp