• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppdaterade regler på köp o sälj

dino

Omega
2-Faktor
Det har varit många nya fulpostare ett tag känns det som, du behöver nog inte ta illa vid dig som varit med här så långe :) Aktivitet är ju bra :D
Jag förstår helt klart att man är lite på sin vakt, jag följer trots allt utvecklingen som varit med de kapade kontona m.m. och man kan aldrig vara för säker på nätet. Men lite tråkigt att posta en tråkig jargong endast i syfte att hacka på en. Med det sagt är det dags att aktivera tvåstegsverifiering :)
 
Hej alla

Vi har klurat lite fram o tillbaka med att öka kraven på vilka som ska få tillgång till att posta på köp o sälj.
Vi har kommit fram till att vi behöver höja kraven något. Därför höjs kraven till 50 poster samt 2 veckors medlemskap på KS.
Vi har även tagit bort "köpes"-delen för personer som inte möter ovan satta kriterier. Detta för att det är till 95% på köpes som de flesta bovarna försöker göra affärer.
När du varit medlem i 2 veckor samt postat 50 poster kommer även köpesdelen att bli synlig.

Vi inför även regeln att när du postar en säljesannons så måste bilden vara på det aktuella objektet. Enbart produktbilder accepteras inte.
På anmaning av moderator ska även en bild på klockan tillsammans med ditt nick på KS samt datum kunna presenteras på en bild. Förtydligande: varje annons behöver inte ha en bild med klocka/nick/dagens datum men en sådan bild ska kunna visas till moderator OM hen begär det.

Vi gör detta för att öka säkerheten på KS samt minska risken för bedrägerier. Kom ihåg att om det är en för bra deal, tänk en gång till...... Köp säljaren. Att läsa i någons referenstråd på KS brukar skvallra om hur personen skött sig tidigare.

Vi får dessutom återkommande rapporter om att medlemmars konton blivit hackade. Detta sker uteslutande pga att samma lösenord har använts på andra siter. Vi rekommenderar alla att ha "two-step verification" påkopplat.

Väl mött
Admin
 

LukasJ

Breitling
Bra, säkerhet i första hand. Jag är mer av en läsare är skrivare och har köpt några klockor av medlemmar här, nu får man ligga i för att få möjlighet att sälja en klocka, som förövrigt är inköpt via KS.
 

Pan

Breitling
Hallå,

Bra regelverk!

Likt ovan, då får man ligga i för att få något sålt, även om man redan köpt!

Pan
 

H21

Omega
2-Faktor
Bra uppsida för att säkerställa att medlemmar som köpers/säljer är aktiva. I framtiden hade även jag önskar det fanns en möjlighet för att identifiera sig med BankID. Inte för att det är hela lösningen på komma till bukt med bedragare men det blir åtminstone inga anonyma scams.

Tack för ett otroligt forum med en fantastisk gemenskap!:)
 
Fick min annons redigerad pga att tillverkaren använder ett utropstecken i namnet på sin klockmodell.
Ingen big deal, folk som är intresserade fattar nog. Men jag tycker nog att det är en lite väl skitnödig regel.
 
  • Like
Reactions: 308

Fedor

Cartier
Fick min annons redigerad pga att tillverkaren använder ett utropstecken i namnet på sin klockmodell.
Ingen big deal, folk som är intresserade fattar nog. Men jag tycker nog att det är en lite väl skitnödig regel.
Ganska ovanligt märke (eller?) så här tror jag nog bara att det blivit en liten miss och att du får ändra tillbaka. Skriv till @yonsson och fråga. Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag att regeln finns för att snygga till samt sökmotoroptimera.
 
  • Like
Reactions: JLC

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fick min annons redigerad pga att tillverkaren använder ett utropstecken i namnet på sin klockmodell.
Ingen big deal, folk som är intresserade fattar nog. Men jag tycker nog att det är en lite väl skitnödig regel.
Kan man inte sälja en klocka utan ett utropstecken så är det inte rubriken det är fel på.
 
  • Like
Reactions: JLC
Kan man inte sälja en klocka utan ett utropstecken så är det inte rubriken det är fel på.

Läs inlägget innan du citerar.
1. Jag skrev att det inte är en big deal.
2. Utropstecknet i detta fall är en del av namnet. Utan utropstecken är det felstavat.
3. Det hela gjorde mig varse om regeln, som jag tycker är larvigt och kände för att uttrycka det. Kommer inte ens ändra tillbaka.
4. Men ingen big deal, bryr mig inte tillräckligt mycket för att ha debatt.
5. Trevlig kväll
 
Topp