• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Som jag har beskrivit i en annan tråd har jag köpt en SMP 2222.80 som jag ska ge till min fru. I samband med att jag slog in paketet noterade jag att "lumen" på visarna tycks lysa blått medan pluttarna på tavlan är gröna. Jag trodde att hela alltet skulle lysa grönt? Kommentarer?

SMP Americas Cup

Bilagor

• Screenshot_2014-10-17-09-47-52.png
    Screenshot_2014-10-17-09-47-52.png
    233 KB · Visningar: 91
Som jag har beskrivit i en annan tråd har jag köpt en SMP 2222.80 som jag ska ge till min fru. I samband med att jag slog in paketet noterade jag att "lumen" på visarna tycks lysa blått medan pluttarna på tavlan är gröna. Jag trodde att hela alltet skulle lysa grönt? Kommentarer?

Låter skumt, kasnke en aftermarket bezel? Jag har inte haft samma model så kan inte utala mig säkert men lumen på min gamla 2255.80 var grön

Låter skumt, kasnke en aftermarket bezel? Jag har inte haft samma model så kan inte utala mig säkert men lumen på min gamla 2255.80 var grön

Knappast bezeln som är aftermarket. Möjligen skulle visarna kunna vara utbytta men det vore ju lite märkligt på en klocka från 2012. Det finns väl andra Omega modeller där tex minutvisaren lyser blått medan tavlan lyser grönt? Kan detta vara ngt liknande?

För övrigt svårt att hitta bilder på nätet där man ser färgen på lumen.

Knappast bezeln som är aftermarket. Möjligen skulle visarna kunna vara utbytta men det vore ju lite märkligt på en klocka från 2012. Det finns väl andra Omega modeller där tex minutvisaren lyser blått medan tavlan lyser grönt? Kan detta vara ngt liknande?

För övrigt svårt att hitta bilder på nätet där man ser färgen på lumen.

Aha trodde det rörde sig om en av dom äldre modellerna. Missuppfattade din fråga också, läste det som att visare och tavla hade en färg medan pluppen i bezeln hade en annan.

Dom nya keramiska har ju olika lume på minutvisare och lume dot för att enklare kunna urskilja visarna på havens djup:) Vad säger mr google?

Jonulf, det är för att underlätta läsbarhet under vatten som minutvisaren och 'plusen" på bezelen har en avvikande färg...

Precis! Men detta trodde jag bara gällde de nya "keramiska" klockorna. Den klocka jag köpt är en 2222.80 dvs en co-axial med vågor på tavlan. Och det är både minut och timvisaren som är blå.

Haft en 2254.50, som jag ibland kan sakna. Väldigt prisvärd klocka. Hade den varit 40 istället för 42 mm hade den varit som gjuten. Har numera blivit utklassad av en Rolex Submariner.

Tillbaka
Topp