• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 993 62.2%
  • Nej

Röster: 604 37.8%

• Totala väljare
    1,597
Hej,

Kikar lite på Omega Seamaster ref 2220.80.00, hittar ett exemplar som är intressant där länken verkar vara utbytt (?) mot en senare SMPC-länk då den har skruvar - se bilder. Kom inte alla dessa exemplar med den äldre länken med pins istället för skruvar?

Eller är det ”smartare” att köpa ett ex med originallänk och sedan köpa till en skruvad länk? Har för mig att originallänken har sämre kvalitet/känns mer rasslig?
IMG_1470.png

IMG_1471.png
IMG_1472.png
Vill inte strå salt i såret, men något med den där känns inte helt 100 kosher... Antar att det är en privatperson du spekulerar köpa av? Har de papper/cert?

Vill inte strå salt i såret, men något med den där känns inte helt 100 kosher... Antar att det är en privatperson du spekulerar köpa av? Har de papper/cert?
Privat säljare på Chrono24. Fick svar att länken är utbytt till en senare år 2017, är det mer som ser off ut? Bild på cert iaf, men svårt att säga om det är till rätt klocka, om jag köper så tänkte jag pusha för chrono24 certified.
IMG_1473.png
IMG_1474.png

Privat säljare på Chrono24. Fick svar att länken är utbytt till en senare år 2017, är det mer som ser off ut? Bild på cert iaf, men svårt att säga om det är till rätt klocka, om jag köper så tänkte jag pusha för chrono24 certified.
IMG_1473.png
IMG_1474.png
Priset känns väl tilltaget med tanke på att orginal länken saknas. Hade personligen inte köpt denna. Med lite is i magen kan du nog hitta ett bättre ex.

Priset känns väl tilltaget med tanke på att orginal länken saknas. Hade personligen inte köpt denna. Med lite is i magen kan du nog hitta ett bättre ex.
Ni har nog rätt. Återaktiverar min gamla köpesannons och avvaktar. Tänkte försöka pruta en del på den om det hade blivit aktuellt.

Förresten, är länken med pins så dålig som det skrivs om på vissa forum? Har ägt den senare SMPc-länken och den tyckte jag var okej.

Tillbaka
Topp