• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppskattning av värde

Electus

Breitling
Vad skulle ni uppskatta värdet till på dessa klockor? Ett Longines-fickur och en Omega-klocka. Båda fullt fungerande.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    148.1 KB · Visningar: 128
  • image.jpg
    image.jpg
    110 KB · Visningar: 123
  • image.jpg
    image.jpg
    124.5 KB · Visningar: 120
  • image.jpg
    image.jpg
    214.5 KB · Visningar: 125
  • image.jpg
    image.jpg
    176.9 KB · Visningar: 138

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kan inte fickur, men det beror ju ofta på vilken metall den är byggt i.
Omegan ser ut att vara i starkt servicebehov. Även här påverkar vad den är gjord i gör metall, jag gissar på att den är förgylld. Värde knappa tusenlappen som den är idag?
 

Greven

Audemars
Hej och välkommen till Klocksnack! Ditt första inlägg går rakt på sak och du vill veta värdet på klockorna. Kan förstå att du gärna vill veta värdet för att sälja dem och få en slant, möjligen för ett klockinköp av en klocka som du verkligen vill ha, eller pengar till annat. Din ensak.

Ett tips i all välmening är att du ger oss lite bakgrund om hur du fått klockorna, lite historia är alltid uppskattat av oss på forumet. Arv från släkting, köpt på auktion? :)

Fickur är inte min grej, och Omegan ser rätt sliten ut, tavlan sitter ju helt knas. Länken passar inte och rätt sliten. Har du själv kollat runt på Tradera, Blocket, chrono24 och försökt att bilda dig en uppfattning om värdet? Jag skulle gissa att Omegan ligger på max 800 kr i detta skick. Mellan tummen och pekfingret.
 
Topp