• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Urbrev service, någon som använt dem?

Hej!

Tänkte kolla ifall någon där ute använt Urbrev för service på sin klocka och om allt gått enligt plan eller ifall några problem uppstod, tack på förhand!

Inte testat urbrev ännu men begärde ett kostnadsförslag på en vintage constellation och tyckte priset på ca 3900:- kändes väldigt rimligt även ifall det så klart inte inkluderar eventuellt byte av vissa delar.

Kommer möjligt vända mig till de i framtiden!

PS. De verkar också väldigt duktiga på renovering av länkar

Har gjort lite mindre grejer, ruckning, rengöring och glasbyte och varit väldigt nöjd! På klockan där glaset byttes trillade det av nån vecka senare och de löste det direkt till en ny person trots att jag hade sålt klockan. Mycket bra!

Just fått hem en Seiko Alpinist med 6r15 verk som fått sin första service av Urbrev. Allt gick smidigt och jag betalade 2950:- . Klockan går nu bra med bra värden. Enda lilla "nackdelen" är att väntetiderna är lika långa som om jag lämnat in hos min lokale (dyrare) urmakare, dvs ca två månader.

Har kollat runt lite angående helservice på en omega planet ocean med kaliber 8500 och får så differentierade priser, urbrev klart billigast men vi pratar runt 3k billigare. Ska man bra anta att samma arbete utförs? Förstår att dessa priser bara är ungefärliga beroende på om något oväntat dyker upp, men den aspekten är ju lika för min lokale urmakare som för urbrev och urteknik som jag också fått en uppskatad prisuppgift från.
Vad tror ni?
Låter ju ändå som att ni som nyttjat utbrev ändå är nöjda.
Tacksam för synpunkter!

Samma arbete utförs även om urbrev är billigare

Skulle ta urbrev lämnar också 1 års garanti efter service

Har bra erfarenhet av urbrev

Tack för snabbt svar👍
Hur är det med polering någon av er som låtit dom utföra det och blivit nöjda? Pratar då om urbrev!

1000008037.jpg
( Bild ej tagen nu)
Denna var inne på full service och polering hos urbrev😀 kostade 5200

Tackar👍
Är det som hos urteknik att polering ingår i det prisförslag jag fått men man kan välja att avstå?

Tackar👍
Är det som hos urteknik att polering ingår i det prisförslag jag fått men man kan välja att avstå?
Det stämmer att polering är tillval och kostar extra. Men de ultraljudstvättar boett mm i servicen.

Jag servade en ca 10 år gammal Seiko med 6r15 verk som gick dåligt och med hög beat error. Nu går den ca -5 s/d och med fina värden.

Men de verkar ha mkt att göra för det tog totalt 2 mån. Men alla kommunikation är tydlig och bra.

Jag har servat en Breitling Avenger Skyland där med gott resultat. Valde dock inte polering så det kan jag inte uttala mig om. Men de verkar seriösa överlag.

Tillbaka
Topp