• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Urmakare i Malmö

Hej!
Är det någon som vet en bra urmakare i Malmö med omnejd? Brukade gå till Antikurmakaren men de har bommat igen. Känner till Bergströms och HUKE såklart men letar efter nån som kan göra småfix.

Jo jag har sökt på forumet men inte hittat nåt aktuellt. Antikurmakaren gjorde småfix utan att ta betalt ibland. Är inte det att jag är ute efter att få service gratis men det kändes personligt och det är det jag saknar.
Du citerade nog fel inlägg :) jag svarade med att det inte framgick så mycket i den sökningen. Alltså är även jag lite intresserad av din frågeställning.

När jag träffade @McGyver sist nämnde han att antikurmakaren hade öppnat igen men jag har inte kollat närmare. Annars är Niklas på nyss nämda Sjöbackens mitt tips.

Kan någon bekräfta detta?

Kan Sjöbackens ur rucka och fixa klockor som inte finns i deras sortiment? Googlar man det kommer det ju upp som Stjärnurmakarna?

Har alltid fått superbra service på Sjöbackens, rekommenderas starkt (och just nu får dom väldigt gärna ringa och säga att SPB213 har kommit in) :)

Jag har hört av mig till Sjöbackens. Butiken verkar stängd men på deras Facebook-sida är de fortfarande aktiva så jag hoppas jag kan få lite snabb hjälp att plocka bort en spring bar.

Jag har nu kollat priser för lite klockor hos Sjöbackens Ur och de är avsevärt dyrare än i princip alla andra jag varit i kontakt med. Så jag kommer nog skippa att lämna in där även om det är nära.

Jag har nu kollat priser för lite klockor hos Sjöbackens Ur och de är avsevärt dyrare än i princip alla andra jag varit i kontakt med. Så jag kommer nog skippa att lämna in där även om det är nära.
Har du någon annan i Malmö att rekommendera? Har ett par klockor som skulle behöva lite kärlek.

Har du någon annan i Malmö att rekommendera? Har ett par klockor som skulle behöva lite kärlek.
Personligen servar jag mina Rolex hos Bergströms. Eftersom jag vill behålla värdet på dem inför framtiden så skulle det inte falla mig in att lämna till oberoende urmakare.

Däremot Breitling eller Omega kommer jag troligtvis skicka till Urbrev.

Mest som referens fick jag offert från Sjöbackens ur på 14 700:- + eventuella extra kostnader och 6830:- hos Urbrev för en 2599.80 (Omega Seamaster Diver Chrono från 1999).

Då ingår allt hos Urbrev men längre vänteperiod.

Är det via Urteknik ni kontaktar dem då? Servade en PO hos Sjöbackens förra året (tror jag att det var) och då var de billigare än alternativen.

Urbrev.se

Urteknik är något nytt som jag bara sett. Vet inte något om det företaget.
Nu blev det rörigt här… Sjöbackens Ur har sedan de stängde sin butik i Malmö hänvisat till www.urteknik.se.
IMG_6590.png

IMG_6589.png

Nu blev det rörigt här… Sjöbackens Ur har sedan de stängde sin butik i Malmö hänvisat till www.urteknik.se.
IMG_6590.png

IMG_6589.png
Okej. Sjöbackens Ur finns annars i Dalby utanför Lund och tar hutlöst betalt och när jag frågade en teknisk fråga om Tag Heuer så svarade Magnus att de inte gör något med dessa. Så det verkar vara helt olika ställen.

Deras Facebook-sida hänvisar också till samma mailadress som finns på hemsidan.

Screenshot 2025-05-22 at 16.15.01.png

Tillbaka
Topp