• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Urmakare

magknip

Basic
Hej, jag är ny här på forumet och mitt klockintresse har precis startat egentligen. Jag vet inte om jag postar i fel tråd men jag skulle gärna vilja ha tips på bra urmakare som även har tid :D Jag har ett gäng klockor av olika märken som behöver lite hjälpande hand men de flesta jag ringt runt till har för mycket att göra. Finns det något bra företag utanför Sverige?

Bor i Stockholm men vill helst bara kunna skicka klockorna till ett ställe som är bra och hyfsat snabba

Vet du vad? Det kan finnas olika urmakare som tar olika priser och är vassa på olika objekt. Utveckla gärna kring vad du sitter på så kan du få rekommendationer så du både sparar tid och slantar genom att gå till rätt uris med rätt dinka.

Vet du vad? Det kan finnas olika urmakare som tar olika priser och är vassa på olika objekt. Utveckla gärna kring vad du sitter på så kan du få rekommendationer så du både sparar tid och slantar genom att gå till rätt uris med rätt dinka.

Just nu är det några Seiko samt någon Casio. Men jag har en kontakt som håller på med auktioner där jag ibland får köpa klockor billigt som inte de kan auktionera ut p g a att det är div småfel. Så jag skulle vilja hitta en uris som är rätt allround

IMG_1121.JPG
Sitter lite i samma sits. Har en klen kunskap om klockor. Som ni ser vid kl 1 så har det poppat upp en bit. Har någon tips på vem jag ska vända mig till? :-) I Stockholm

Rob Engström, Krons eller Nymans Ur kan säkert hjälpa dig.

Utan att veta skulle jag gissa på att dom har tillräckligt med repar på märken dom säljer och Åtminstone på Seiko klarar de flesta urmakare lösa det hela. Casio behöver troligen skickas till deras serviceställe om det ska mekas med verket.

Tillbaka
Topp