• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Urmakare

Visst måste det finnas duktiga och prisvärda urmakare i Sthlm som inte har skylten "STJÄRNURMAKARNA" utanför dörren.
Jag tycker varken bemötandet eller priserna är särskilt lockande.
Jag har nämligen 2 Certina DS First som krånglar när man ska ställa datumet.
Några bra förslag?

Med vänlig hälsning, Johannes

KG Urmakeri på Folkungagatan rekommenderar jag.

DSC_5637_2010-07-13_13-41-52_640x425.JPG

KG Urmakeri är väldigt bra. KG är väldigt trevlig och hittar lösningar. Farfars klocka är också bra. Hjälpte mig genom att reparera kronan på en klocka och polera glaset. Riktigt duktiga båda två.

KG Urmakeri är väldigt bra. KG är väldigt trevlig och hittar lösningar. Farfars klocka är också bra. Hjälpte mig genom att reparera kronan på en klocka och polera glaset. Riktigt duktiga båda två.
Man får ändå hoppas att TS hittat någon passande urmakare på dessa 9 år som passerar sedan frågan ställdes…

Man får ändå hoppas att TS hittat någon passande urmakare på dessa 9 år som passerar sedan frågan ställdes…
Jo det förstås. Jag är ny på forumet och hade inte riktigt koll på hur man bör väcka gamla trådar eller hellre skapa nya. Jag ville bara hjälpa dem som likt mig letar i gamla trådar för att hitta svar. KG och Farfars klocka var riktigt bra även i december 2024. Ledsen om jag trampade fel.

Jo det förstås. Jag är ny på forumet och hade inte riktigt koll på hur man bör väcka gamla trådar eller hellre skapa nya. Jag ville bara hjälpa dem som likt mig letar i gamla trådar för att hitta svar. KG och Farfars klocka var riktigt bra även i december 2024. Ledsen om jag trampade fel.
Nää ingen fara. Jag blir bara förundrad emellanåt hur nya medlemmar kan hitta så gamla trådar som de gör och väcker de till liv igen 🤗
Men bättre att väcka upp en gammal tråd än att starta massa nya onödiga så du tänkte helt rätt

Jag väcker den här tråden igen, istället för att skapa en ny. :)

Jag har en klocka med ett Sellita SW210 vars fjäder har gått åt skogen ett par gånger (vanligt förekommande på det urverket har jag förstått). Har tidigare fått den lagad via Stjärnurmakarna, men vill ha lite alternativ. Jag har även anlitat Tidlösa Ur norr om Uppsala för andra klockreparationer och där varit oerhört nöjd, men det är lite långt att åka från Stockholm.

Så, finns det någon mer urmakare än de redan nämnda i tråden som ni rekommenderar år 2026? Är det någon av de ovan nämnda (i tråden) som ni skulle rekommendera framförallt för ett SW210-fjäderbyte?

Jag har en klocka med ett Sellita SW210 vars fjäder har gått åt skogen ett par gånger (vanligt förekommande på det urverket har jag förstått). Har tidigare fått den lagad via Stjärnurmakarna, men vill ha lite alternativ. Jag har även anlitat Tidlösa Ur norr om Uppsala för andra klockreparationer och där varit oerhört nöjd, men det är lite långt att åka från Stockholm.

Så, finns det någon mer urmakare än de redan nämnda i tråden som ni rekommenderar år 2026? Är det någon av de ovan nämnda (i tråden) som ni skulle rekommendera framförallt för ett SW210-fjäderbyte?
Följer !

Det landade i att Farfars klocka gjorde reparationen.

Tillbaka
Topp