JohnHarrison
KS Explorers Club
Jättefin, stort grattisFredag och Läderlappen har slagit sig ned på armen
![]()
Förlåt, kunde inte låta bli att lägga bilden här ocksåSkapligt nöjd med denna!
![Thumbs up :thumbsup: 👍](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f44d.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jättefin, stort grattisFredag och Läderlappen har slagit sig ned på armen
![]()
Förlåt, kunde inte låta bli att lägga bilden här ocksåSkapligt nöjd med denna!
Tack för detJättefin, stort grattis![]()
Ouch, nu är det låga svingar...igen!!!Göteborgare har väl aldrig varit kända för att ha speciellt bra självinsikt![]()
I went to Borås and all I got was this lousy watch?Eller varför inte "I travelled to Borås for this"
Tror nog Knutte hade föredragit bidraget i fickan snarare än till cancerfonden i dagsläget. Knapert nu
Korrekt. Blodpudding, Gorby's & nudlar - here I come!Tror nog Knutte hade föredragit bidraget i fickan snarare än till cancerfonden i dagsläget. Knapert nu![]()
Den är kvar. Den är i mitt tycke fortfarande min vackraste klocka. Däremot ska jag nog avyttra Mechanicherna. Måste få till en liten fin dressare också@Knutte75
Fick BB58'an lämna eller stannar den?
Låter rimligt. Bra beslut att behålla den.Den är kvar. Den är i mitt tycke fortfarande min vackraste klocka. Däremot ska jag nog avyttra Mechanicherna. Måste få till en liten fin dressare också![]()
Trodde det var hummer säsong men du kan ju köra en vända med Fiskpinnar och Champis för att få in rätt känsla. Det är ju havsdjur och toast i ett. De där hemma förstår nogKorrekt. Blodpudding, Gorby's & nudlar - here I come!
Två-i-ett-tänk!?`Jag gillar det!!!Trodde det var hummer säsong men du kan ju köra en vända med Fiskpinnar och Champis för att få in rätt känsla. Det är ju havsdjur och toast i ett. De där hemma förstår nog![]()
Lite som schampo-och-balsam i ett eller chocklad-och-leksak i ett under 90-taletTvå-i-ett-tänk!?`Jag gillar det!!!
Låter rimligt. Bra beslut att behålla den.
Du får gärna ladda upp lite fler bilder på GMT'n![]()
Grattis grattis, stanna inte i den fasen för länge nu bara![]()
![]()
![]()
Okej då...![]()
![]()
Tack, ska försöka gå vidare, men det är svårt nu mitt i honey moon-phaseGrattis grattis, stanna inte i den fasen för länge nu bara
Rålexpodden here we come?
Den där är ju supersnygg, och clean som tusan. Passar dig som hand i handske! Grattis!Inspirerad av Cosmo välkomnar jag mig själv in i småklocksvärmen
![]()
![]()
Man ska köra på det man gillar och en helt naturlig utveckling skulle jag vilja säga. Hade väl själv tur som gick igenom prova-testa-allt för typ 20 år sedan då prisläget var aningens hmmm...vänligare? Bara att knalla in och köpa lätt beggad sub för veckopengen, 17-18k ish.Tack, ska försöka gå vidare, men det är svårt nu mitt i honey moon-phaseHar redan börjat se över samlingen inför kommande justeringar dock,så helt avstannad är jag inte...
Schysst veckopeng!Man ska köra på det man gillar och en helt naturlig utveckling skulle jag vilja säga. Hade väl själv tur som gick igenom prova-testa-allt för typ 20 år sedan då prisläget var aningens hmmm...vänligare? Bara att knalla in och köpa lätt beggad sub för veckopengen, 17-18k ish.
Minns att min dåvarande sambo blev helt skogstokig av att jag slösade sådana ENORMA summor på en klocka, synd att man lyssnade på henne![]()
Bartender med stor k*k, inte mitt felSchysst veckopeng!Och en helt orimlig prisutveckling så klart. Man ska lyssna lagom på sina respektive, balansen är svår bara.
Danke! Ja den sitter trevligt. Märkbart mer vristnärvaro än exempelvis SS Royal Steel Classic 36 som jag precis sålde av.Den där är ju supersnygg, och clean som tusan. Passar dig som hand i handske! Grattis!
Är det ett "vit urtavla-tema" vi ser lägga sig över Olivers samling? Nästa steg: Omega Seamaster Professional med vita tavlan? Faller nog på storleken kom jag just på, men snygg är den!
Dom här herrarna har lite kvartsfobi men du hittar en hel del om både Grand Seiko och superkvarts i denna pod:Hej igen Anders och Björn. Kan inte ni prata om Grand Seikos 9f/superkvarts och hur ni tänker och värderar det? Hade varit väldigt intressant att höra om det då jag finner de riktigt fascinerande och om ni tycker det är häftigt eller humbug.
Mvh Filip
Tack för inlägget @CosmoDom här herrarna har lite kvartsfobi men du hittar en hel del om både Grand Seiko och superkvarts i denna pod:
Two Watch Guys - Svensk podd. Senaste avsnitt: 2022-09-22
Jag har den stora äran att presentera: Two Watch Guys - En svensk podd av och för klocknördar. Instagram - Nya avsnitt och relaterade foton. För att lyssna Spotify SoundCloud ACast Apple Podcaster RSS länk (kan läggas in i din favoritapp för poddar) Avsnitt E36 - Intervju med Joakim E35 - IWC...klocksnack.se
Du förstår att jag skojar lite va även om kvartsfobi är en sanning med modifikationTack för inlägget @CosmoVi ska nog ta oss an både Seiko, GS och kvarts framöver - lär känna din "fiende", typ
Seriöst så måste vi såklart gräva lite för att förstå vad det är folk gillar, så håll ögonen fortsatt på UrSnyggt
![]()
Såklart jag är med på noterna. Här svingar vi åt alla håll med god tonDu förstår att jag skojar lite va även om kvartsfobi är en sanning med modifikation
Snarare kanske så att ni inte har varit så intresserade av kvarts rent generellt tidigare.
Vad spännande den dagen ni djupdyker i ämnet och den utvecklingen ser jag fram emot![]()
Precis såSåklart jag är med på noterna. Här svingar vi åt alla håll med god ton![]()
Jo jag har ju insett detDom här herrarna har lite kvartsfobi men du hittar en hel del om både Grand Seiko och superkvarts i denna pod:
Two Watch Guys - Svensk podd. Senaste avsnitt: 2022-09-22
Jag har den stora äran att presentera: Two Watch Guys - En svensk podd av och för klocknördar. Instagram - Nya avsnitt och relaterade foton. För att lyssna Spotify SoundCloud ACast Apple Podcaster RSS länk (kan läggas in i din favoritapp för poddar) Avsnitt E36 - Intervju med Joakim E35 - IWC...klocksnack.se
Skojar du? Definitivt, och mer därtill ;-) Håll korpgluggarna öppna, planerad avsnittsrelease denna vecka!Precis så
Börjar bli riktigt spänd nu på nästa avsnitt med @Tusenö Watches och hoppas på att få höra intrycken om nya Shellback.
Gissar att ni fick klämma och känna på den ?