• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urtavla på quartz Timex

Fender

Breitling
Dottern lyckades bada med sin Timex så jag har plockat isär den i hopp om att få liv i den. Klockan är en Ladies Timex Weekender Fairfield Watch TW2R26400. Problemet är att när jag plockat ur urverket sitter urtavlan fast och visarna ramlade loss mellan tavlan och glaset. Vet någon hur man får loss urtavlan på en sådan klocka?
20210809_111536.jpg
20210809_111605.jpg
 

Exxet

Rolex
Dottern lyckades bada med sin Timex så jag har plockat isär den i hopp om att få liv i den. Klockan är en Ladies Timex Weekender Fairfield Watch TW2R26400. Problemet är att när jag plockat ur urverket sitter urtavlan fast och visarna ramlade loss mellan tavlan och glaset. Vet någon hur man får loss urtavlan på en sådan klocka?
20210809_111536.jpg
20210809_111605.jpg
Skulle tro att verket ska ut genom glassidan, att det är en tredelad boett, kolla om det finns en glasring på den, dom inringade metallflärparna ska man helst inte böja mer än 1 eller 2 ggr, har en tendens att gå av, tycker det ser ut som tavlan är större än hålet i boetten om man tittar vid pilen, och nej, det är inte bra att bada med en Timex.

Timex.jpg
 
Topp