• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urverk till Omega Seamaster 50-tal

Roffelito

Breitling
Hej allihopa,
Jag är på jakt efter ett fungerande eller urverk som går att fixa upp till min farfars gamla seamaster han köpte någon gång på 50-talet.
Som man ser på bilderna var den flitigt använd och den tickade på tills mitten av 60-talet någon gång, han använde den som arbetsklocka(skog, maskiner och bygge) så den har inte haft ett lugnt liv.
Efter den köpte han en automatisk klocka men den höll inte länge, den tålde inte att sitta på armen när man körde gamla skakiga maskiner ute i skogen.
Enligt pappa höll ingen klocka han hade efter måttet och han sa alltid att han ville ha tillbaka sin gamla Omega.
Jag har varit inne på Huke i Malmö där dom kollat ifall den går att få igång men urverket är tyvärr alldeles för rostskadat, man ser det lite på urtavlan nära där kronan ska sitta.
Urverket jag söker är Cal. 268, hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig få igång farfars favorit :)
 

Bilagor

  • IMG_20220212_121019.jpg
    IMG_20220212_121019.jpg
    702.9 KB · Visningar: 11
  • IMG_20220212_120949.jpg
    IMG_20220212_120949.jpg
    718.8 KB · Visningar: 12
Topp