Vette fan.Kul utmaning. Jag är med. Har funnit ett lugn på senare tid då jag insett att så länge man har en klocka man trivs med är det man upplever när man bär klockan som gör att man får emotionellt band till den. Hämtade ut en Tissot "Romanov" mars -18, nu februari-19, efter att ha svinat runt på fyra kontinenter är vi dödspolare. Ibland när jag ska kolla tiden får jag "- Kommer du ihåg dina två månader i Beverly Hills? *whink whink*"
Det är nog det stora problemet för många WIS; att de söker en bekräftelse och samhörighet med en klocka, men det blir sällan så om man bara jobbar, VABar, sover.
Kort sagt, en Oris som man gjort en Cage dive med vithajar känns många gånger roligare än en Rolex Hulk som vissa bara vågar bära i tv-soffan framför 'på spåret' eller när de köper surdegsbröd.
Har gjort en massa skoj grejer med en massa klockor i en massa länder. Den absoluta majoriteten har ändå sålts utan vånda; till slut är de bara döda mekaniska ting. Jag var med och släckte sommarens skogsbrand med min Turtle för att det var den bästa klockan i lådan för ändamålet, kommer nog ändå säljas inom 12 månader.
Kanske kommer jag någon gång önska dem tillbaka men det har gått rätt lång tid och inte hänt än. De klockorna jag har en relation till är de jag fått i present från människor jag älskar - allt annat är bara krafs.
Angående utmaningen är det inget jag skriver på men ändå roligt. Har av lathet varit i stort sett OWG sedan i början av december. Känns inte annorlunda.