• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

@Limeee kan väl omöjligt vara kvar?

Det faktum att @Limeee är kvar är den enda anledningen till att jag är kvar. Har mer eller mindre enbart kört Explorern senaste månaden och är beredd att få lite omväxling nu. Men om citronen är kvar ska det gå....... :banghead:
Vadå, det här går ju lätt som en plätt @Staafen. Eller hur var det nu? Köpte en ny klocka idag också, faseeeen det här blir klurigt👀
@Deskdiversthlm ska inte du föregå med gott exempel och faila före mig för en gångs skull😜
4B4C2288-9736-4B02-8144-53B51D697C51.jpeg

Om träningsklocka räknas som en klocka måste ta mig fasiken en kompass räknas som ett slags ur. Om inte annat iaf betinga en slags lavett i preventivt syfte.
Nej nej nej… Det här är väldigt lätt. Träningsklocka: Visar vad klockan är. Kompass: Visar inte vad klockan är. Om allt möjligt som man har runt armen och som inte visar vad klockan är ändå ska börja räknas som klockor blir det ohållbart. @Denke åker ut pga Tutti Frutti-armband till exempel. Så kan vi inte ha det.

Nej nej nej… Det här är väldigt lätt. Träningsklocka: Visar vad klockan är. Kompass: Visar inte vad klockan är. Om allt möjligt som man har runt armen och som inte visar vad klockan är ändå ska börja räknas som klockor blir det ohållbart. @Denke åker ut pga Tutti Frutti-armband till exempel. Så kan vi inte ha det.
På fyllan skulle man dock kunna tro att klockan är kvart i norr och man sätter sig på fel buss till Flen. Gränsfall!

Snart en vecka in. Nu börjar tankarna på vad jag vill ha istället kicka in. GAS kallades det på gamla hifi forum förr, Gear acquisition syndrome. Jag drömmer om vad nästa köp skulle kunna vara. Tankarna går mot Sinn, Breitling, Nomos och Seiko. En hård stål klocka med bra lume som skulle kunna bli en riktig exit watch skulle vara något just nu.

"Exit watch"...

el-risitas-risitaslaughing.gif

Jäkla skit! Idag levererades en ny klocka... Hur ska jag klara detta? 😱 Nåväl, än så länge har jag klarat mig från att synda, alltid nåt.
IMG20230306183853.jpg

Du hade kunnat stanna vid "Jäkla skit", du hade inte behövt ta det ett steg längre. Men. Med det sagt: Jag är glad att du inte tog det två steg längre. 👍

Det finns en story bakom att jag har den här klockan. När jag gick i mellanstadiet var jag nämligen OWG med en exakt likadan i ett par år innan bandet gick av och vridringen sprack. Den kastades helt sonika, men lämnade aldrig minnet.

När man nu burit en igen så måste jag säga att jag gillar den även som klocka, inte bara av nostalgiska skäl. Den har en härlig tavla, den är lagomt stor, den är lätt, bekväm och har ett väldigt trivsamt (och starkt) tickande. Dessutom är den ganska toolig med 200M.

12-åriga jag var rätt ute 🙂

IMG20230306204000~2.jpg

@Back Jag tycker nog att @Highvalley förtjänar en liten lusing i förebyggande syfte.
Alfred ska göra iordning Mr Waynes pyjamas och läsa saga för honom. Sen ska han plocka upp alla leksaker (mycket Catwoman) som Mr Wayne strött omkring sig. Mao kan det komma en nätt klappning under morgondagen.

Vem failar imorgon? Ser två starka kandidater: @Glantzen och @Limeee och sen vet man aldrig med @roosterman som har köpt lika många klockor på en dag som en normal människa gör under en livstid
30C5602E-5721-4FAF-9849-7DE4B04FBAB4.gif

Tillbaka
Topp