• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Berns

KS Explorers Club
OWG March
2-Faktor
En utmaning att endast bära en och samma klocka under en månads tid, start 1 mars 2025.
Äntligen är det dags för årets klock-fasta. Vi är många som har längtat, och nu är det dags att anmäla sig. Det är så klart fritt att välja vilken klocka man vill, vissa väljer sin vanliga beater andra något mer utmanande.
Med OWG 1 månad menas inte att man ska sälja av hela sitt klockbestånd utan att endast bära en klocka under samtliga dagar i mars 2024.

I år kommer vi inte att hålla något lotteri utan våra sponsorer kommer dela ut priser till vinnarna i ett antal olika kategorier så som Vintagekategorin, Plastklockegänget, bästa Strapmonster osv... Därför är anmälningsavgiften obligatorisk och satt till 300kr och endast medlemmar på KS kan delta.

Betala in på insamlingssidan hos Min Stora Dag och ang ert KS-nick.

För er som vill bidra till insamlingen genom att skänka saker finns ett par alternativ.
1. Starta en auktionstråd direkt här i OWG-sektionen och låt vinnaren betala genom att sätta in pengarna på insamlingen.
2. Lägg ut det du vill skänka på tradera på den här länken så går hela försäljningssumman automatiskt till insamlingen.

Äntligen är det dags! I elva månader har läderlappen vässat handsken med bågfil och saltsyra i väntan på årets höjdpunkt. Som vanligt innebär en fail att man hånas offentligt och får smaka på handflata. I år kommer även folk som försvinner ur tråden under en längre tid antas vara ute och belönas med ett par rosiga kinder.

Nytt för i år är att vi utöver anmälningsavgiften infört en obligatorisk fail-avgift där de som åker ut får donera ett valfritt belopp till Min Stora Dag som straff.

Lycka till allihopa och kom ihåg: golare har polare under OWG March!

1739465825772.jpeg

Deltagare:

@Berns
@Mic1 - Spinnaker seconde/seconde/ 50 Phantoms Classic
@Nissestr - Rinkeby Stadsdelsförvaltning "Rinkebyhästen"
@dd_mange - MJW Night Howl
@StarMan
@Flecktarn
@Limeee - JLC Reverso
@Jesborn - Citizen Challenge-Timer ”Bullhead”
@roosterman - En nätt liten ful pjäs
@Johled00 - Casio F-91WC-9AEF
@Kattvakt
@loevhagen - Traska Malachite 36
@rstattin
@herr_ferrum - Tissot PR516
@Delgada - Steeldive Plopp-hommage Bronze
@fransl - Seagull 1963
@Pompom
@martaSM30
@Been - Certina DS Podium Square
@Lesa
@Lappenking
@NiklasF - Omega Speedmaster LCD
@Uffe321 - Grand Seiko SBGF017

Senast ändrad:
Då har man betalat anmälningsavgiften.

Tyvärr har jag börjat tröttna på klockan jag inköpt för OWGM... Det är ju ännu några veckor kvar, så allt kan hända... Kanske fegar jag och kör min Orient Star, eller så köper jag något nytt och säljer slelettet på välgörenhetsauktion...

En positiv sak trots allt är att den matchar min TWSBI Go rätt bra, och bara det är ju värt något.
20250213_194841.jpg

Underbart. Det låter som ett bra upplägg!

Jag och den 50 år gamla tjuren anmäler oss.
(Citizen Challenge-Timer ”Bullhead” från 1974).

IMG_2173.jpeg
Fasiken, jag har ju också en, tror den däremot går riktigt kasst, ska kika imorrn om man kan göra sällskap 😅
Edit: drog upp den ny för att se hur den går
IMG_1286.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp