• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Utsatt för väpnat rån i hemmet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DrFlex

Cartier
Han har gett en hel familj men för livet och detta är straffet!? Under dessa år får han dessutom fri utbildning och permission lite då och då... Sverige är verkligen "Gangsters paradise"!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det beror på vad man menar med snart.
Antar att du menar att straffen är lindriga? Tror att straffet landar på runt 10 år. Huruvida det är strängt eller inte är väl mer en politisk och filosofisk fråga.
Det blev som jag trodde ett väldigt kort straff (4 år).
Ute om max 3 år och redo att förstöra flera människors liv.

Om någon har dom får ni gärna PM:a.
 

Chad

Rolex
Skönt att det ändå gick så förvånande snabbt dock. Men som de flesta sagt innan så är straffet alldeles för kort.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jo men precis, känns som att vårt rättsystem fortfarande tror att det är 1984 och att kriminaliteten är låg samt att brottslingar kan omvändas med behandling och korta straff.
Han dömdes dessutom för ett par saker till så man undrar ju verkligen hur rätten kan motivera ett så pass lågt straff.

Känner folk som varit med om traumatiska saker och det sitter i jäkligt länge :(
 

Johnmh

Omega
Hemsk upplevelse ni varit med om. Hoppas allt ordnar sig till det bästa, framförallt att komma över traumat att bli utsatt i sitt hem.
 

Exxet

Rolex
Typiskt Sverige, sova bekvämt i Hästen-säng, spela PS 4 och äta gott, träna styrketräning och vara fit när han kommer ut, livet på Svenska hotell, förlåt fängelse menar jag. Allt gott till de drabbade.
 
  • Like
Reactions: PCB

Ashial

Omega
Det blev som jag trodde ett väldigt kort straff (4 år).
Ute om max 3 år och redo att förstöra flera människors liv.

Om någon har dom får ni gärna PM:a.

Dömdes för rån istället för grovt rån som jag antog det skulle vara fråga om. Kanske inte helt otroligt, dock är det väldigt förvånansvärt att han inte ens verkar ha blivit åtalad för grovt rån som skulle ökat påföljden markant.
 

Kugghjul

Panerai
Ute efter lite mer än 2,5 år..
Makalöst hur slappt svenska straffsatser tillämpas..

Precis som Svenska Kyrkan har tagits över av en mix av SVaMPar så är det min personliga erfarenhet att de jurister som satsat på att bli domare etc även de är SVaMPar med oändlig medkänsla för de så kallade "svaga grupperna".

Man äcklas faktiskt över vad Sverige blivit:

Läs gärna på om nätverken Hilda och Ruben.

https://ledarsidorna.se/2016/09/hilda-ruben-sant/

Sedan 2010 kontrollerar nätverken Hilda och Ruben tillsammans Domarnämnden med en förkrossande majoritet. Det bör därmed inte vara någon slump att ordföranden i Högsta domstolen, Stefan Lindskog, riktar samma form av kritik mot lagen mot terroristresor som Anne Ramberg. För att ingå i något av nätverken förutsätts att nätverkens värdgrund delas och accepteras.
Andra kända medlemmar i Ruben är Migrationsverkets generaldirektör Anders Danielsson och rikspolischefen Dan Eliasson.
 

Bas

Patek
Hoppas åklagaren överklagar domen för det är alldeles för lågt straff!! Hur är det ens möjligt?
 

Johnny67a

Omega
Sverige är ett stort jävla skämt och har alltid varit det. Ett paradis för kriminella och kommer så förbli för vi vill ju ha det så. Det visar vi ju i val efter val.
 

Johnny67a

Omega
Exakt. Varför gnäller folk? Dom har ju fått det som dom vill ha det.
Japp! Jag har gett upp hoppet det ska bli någon ändring. Svensken älskar förlåta våldsmän. Finns alltid massa förmildrande omständigheter som utanförskap , segregation, taskig uppväxt, brist på ungdomsgårdar och liknande trams. Offren däremot är ingen jävel som bryr sig om
 

Ejnork

Cartier
Helvete en sådan jävla trångsynt diskussion om straffvärde / straffmätning. Är det någon här som vet vad de pratar om egentligen?
Tröttsamt med dessa diskussioner utan grund i kunskap och fakta.

Ni har inte en aning om vad ni pratar om.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp