Två seikos som alltid glädjer mig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul, den ser fin ut! Kom ihåg att starta den ståendes, som om den hänger på en vägg. De kan ha problem att kicka igång om de ligger ner mot bordet.Blev just med transistor i äkta plast! Återstår att se hur rätt den går, verkar lovande hittills
Tack för tipset!Kul, den ser fin ut! Kom ihåg att starta den ståendes, som om de hänger på en vägg. De kan ha problem att kicka igång om de ligger ner mot bordet.
Otrolig!Fyndade den här på loppis idag. Den var väldigt dammig och smutsig och batteriet hade läckt. Efter nedmontering och rengöring med diskmedel, mikrofiberduk och lite glasputs blev den riktigt fin. Sekundvisaren i form av ett flygplan sveper väldigt fint över urtavlan.
![]()
![]()
Edit. Ref. qz885a
Kul, har en likadan fast i sämre skick.Favoriten är julpyntad för året![]()
Lite anlupna visare och verket är inte igång, men jag älskar den högt och rent!Kul, har en likadan fast i sämre skick.
Läckert.
Väldigt snygg! Varför bytte du urverk? Var det andra trasigt?Här är min nya klocka som jag bytt urverk till ett quartzverk. Har har återanvänt orginalvisarna (sekunden är ny då orginalet saknade sekund, jag har onte bestämt och den skall sitta kvar då den är lite kort).
Klockan är från 1987 och var ett slavur.
![]()
Väldigt snygg! Varför bytte du urverk? Var det andra trasigt?
Det går ju att köpa ett huvudur för att driva den då, det har jag till mina.Tack! Ingen aning. Det var ett slavurverk som behöver en polväxlande 24-voltssignal varje minut. Dvs, mer en motor än ett urverk.