Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måste byta batteri för att se, men den borde funka. Hittade bara visare till Seiko-klockor när jag googlade på referensen, därav tråden...Tyvärr varken särsklit gammal eller ovanlig. Modellen heter som det står på baksidan 2K01-0090 . Inte heller värd nåt mer än kanske en 100:- . Funkar den?
Enligt seikonummret är den sen 1990
Konstigt. Jules borel borde referensen finnas allafall .Finns som klocka.Vilka delar den innehåller finns här. http://cgi.julesborel.com/cgi-bin/matcgi2?ref=SEK+CS#2K01-0090&submit=SearchMåste byta batteri för att se, men den borde funka. Hittade bara visare till Seiko-klockor när jag googlade på referensen, därav tråden...
Ja, jag vet inte riktigt. Den här ska vara köpt för 20+ år sedan.Konstigt. Jules borel borde referensen finnas allafall .Finns som klocka.Vilka delar den innehåller finns här. http://cgi.julesborel.com/cgi-bin/matcgi2?ref=SEK+CS#2K01-0090&submit=Search
Kanske lite ovanligare modell. Finns många seiko 2K01 på google. Sitter ett litet 2k01 verk . Släng i ett batteri och se om den går igång. Sen ett snyggare band så kan det vara en kul klocka att ge bort till nån .
Omöjligt ? Enligt serienummer så bör de vara från 1990 i maj. serienummer 054257. säger mig att den är från 1990 eller möjligen 1980. I maj. Men 1980 tror jag inte det verket fanns . Men 1990 är 17 år sen. Inte långt från 20 år.Ja, jag vet inte riktigt. Den här ska vara köpt för 20+ år sedan.
1990 är väl ändå 27 år sedan?Omöjligt ? Enligt serienummer så bör de vara från 1990 i maj. serienummer 054257. säger mig att den är från 1990 eller möjligen 1980. I maj. Men 1980 tror jag inte det verket fanns . Men 1990 är 17 år sen. Inte långt från 20 år.
Eller jo det kanske det fanns. 1980 kanske är mer troligt än 1990 när jag tänker efter.
Stämmer . Tiden går fort1990 är väl ändå 27 år sedan?
Kan nog vara så . Den verkar lite ovanlig.Mycket riktigt 1990, 27 år gammal. Dock skulle jag säga att den iallafall borde vara värd några hundringar. Credorloggan på tavlan borde indikera på att det är en lite finare modell. Jag säger värde iallafall 500kr! Ser ju ut att vara i riktigt fint skick ändå.
Edit: Seiko Galaxy heter serien med Credorlogga. Får för mig att det är en lite finare quartzlinje.
1 juvel i en quartzklocka från 90-talet låter inte så budget, tycker jag. Det är ju i princip endast juveler i lyxquartz nuförtiden.Enligt listan så skall den ha ett 321 (SR616SW) batteri och fungerar klockan så går givetvis värdet upp från en hundring till 200-300kr men känns lite budget trots allt då det är ett litet 1 juvelers urverk i den.
Jämfört med just 70-talarna och ETA verken från samma tid så är det budget men inte det absolut billigaste. Seiko hade klart finare urverk också men de var allt mer sällan använda. Jag har sålt en hel del klockor som den här och man får sällan mer än 300kr på Tradera för dem. Det är sällan fina Certinor med ETA kvartsverk går för mer de heller.1 juvel i en quartzklocka från 90-talet låter inte så budget, tycker jag. Det är ju i princip endast juveler i lyxquartz nuförtiden.
Sen brukar Seiko-quartzare oftast gå för ett par hundra på tratten. Mer om det är 70-tal.
Jag tycker den är läcker! Ser ut att vara fint skick på guldet och Seiko Galaxy ser man inte jätteofta direkt.Tack för all input hörni. Ledsen om jag fick några av er att känna er gamla. Kul att den är lite speciell, ändå. Jag gillar urtavlan, som jag aldrig sett förut. Fyrkanterna reflekterar ljuset annorlunda beronde på vinkel. Känns aningen mer premium än många andra Seikos. Gillar klockan mycket, även om den inte är särskilt sällsynt eller värd mycket.
Tack! Ja, den är i väldigt bra skick då den knappt används sedan den köptes. Dessutom är den ca 34mm och väldigt dressad.Jag tycker den är läcker! Ser ut att vara fint skick på guldet och Seiko Galaxy ser man inte jätteofta direkt.
Du menar väl 27 år och inte 17 år? Mvh.Omöjligt ? Enligt serienummer så bör de vara från 1990 i maj. serienummer 054257. säger mig att den är från 1990 eller möjligen 1980. I maj. Men 1980 tror jag inte det verket fanns . Men 1990 är 17 år sen. Inte långt från 20 år.
Eller jo det kanske det fanns. 1980 kanske är mer troligt än 1990 när jag tänker efter.
Är så gammal så jag har tappat räkningen efter 17 år .Du menar väl 27 år och inte 17 år? Mvh.