• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Välkomna Nymans Ur!

nissehult

Patek
2-Faktor
Vad roligt. Min första köptes hos er.

DSCF2146 (2)_small.JPG
 

BCKSTRM

Rolex
Klocksnackare,

Vi vill härmed officiellt välkomna och presentera Klocksnacks nya huvudannonsör och samarbetspartner Nymans Ur!

Nymans Ur behöver som Skandinaviens största AD för kvalitetsklockor antagligen ingen närmare presentation. Med sin bredd i utbudet av märkesklockor i många olika prisklasser har vi hittat en samarbetspartner vi tror tilltalar de flesta på KS. Dessutom är de en kunnig och spännande AD med engagemang och ambition att öka klockintresset i Sverige. Helt enkelt en perfekt partner till oss på Klocksnack. Extra kul är också att de inte bara är representerade i Stockholm utan dessutom har en trevlig och uppskattad butik Västerås vilket borgar för kul GTG's och events inte bara i huvudstaden.

Nymans kommer själva att presentera sig och berätta mer om samarbetet med Klocksnack. Till dess vill vi från forumets sida önska Nymans varmt välkomna till KS. Vi är övertygade om att samarbetet kommer att bidra till att fortsätta göra KS till ett kul, kunnigt och givande ställe att besöka som klockintresserad. Och vi vet att Nymans ambitionsnivå och engagemang är en perfekt matchning för alla oss på KS! :)

Välkomna Nymans Ur!

@Denke , @Spencer66 & @daviden
Kul!
Har på senare mest varit på Nymans och de är alltid trevliga och hjälpsamma! Extra bra att de nu är sponsorer :)
 
Jag känner inte till Nymans jättebra (Bor i GBG) men har bara läst gott om dom.
Dock så såg jag efter en Googling att dom har ärenden hos Kronofogden. Finns det anledning att vara orolig om man skall handla hos dom? (Tänker på garanti osv)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag känner inte till Nymans jättebra (Bor i GBG) men har bara läst gott om dom.
Dock så såg jag efter en Googling att dom har ärenden hos Kronofogden. Finns det anledning att vara orolig om man skall handla hos dom? (Tänker på garanti osv)

Finns en specialregel i KKL gällande garanti om en återförsäljare konkar. Var lugn!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag känner inte till Nymans jättebra (Bor i GBG) men har bara läst gott om dom.
Dock så såg jag efter en Googling att dom har ärenden hos Kronofogden. Finns det anledning att vara orolig om man skall handla hos dom? (Tänker på garanti osv)
Pratar du pågående ärende(n) eller avslutade som ligger ett antal år bakåt i tiden? Det är väldigt relevant information.

Hur som helst, garanti är ett avtal mellan den ursprungliga köparen och försäljningsstället. Men i fallet med de flesta/alla lyxklockor så har tillverkaren tagit på sig en "världsgaranti". Detta betyder att det spelar ingen roll vad som händer med försäljningsstället (AD) - du kan helt enkelt nyttja din garanti hos en annan AD.

Edit: Guskleto fyller i detaljerna som vanligt :)
 
Pratar du pågående ärende(n) eller avslutade som ligger ett antal år bakåt i tiden? Det är väldigt relevant information.

Hur som helst, garanti är ett avtal mellan den ursprungliga köparen och försäljningsstället. Men i fallet med de flesta/alla lyxklockor så har tillverkaren tagit på sig en "världsgaranti". Detta betyder att det spelar ingen roll vad som händer med försäljningsstället (AD) - du kan helt enkelt nyttja din garanti hos en annan AD.

Edit: Guskleto fyller i detaljerna som vanligt :)

Pågående vad jag förstår det som.
Det kan ju vara så enkelt att det är ett tvistemål mellan Nymans och en leverantör. Men jag ville åtminstone kika med er :)

http://www.merinfo.se/foretag/AB-Nymans-Ur-1851-5565814554/2k1qpzu-fz38
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
För AB så syns alla ansökningar om BF oavsett utslag vilket det inte gör för privatpersoner. En ansökan om BF avseende AB säger inte ett skit utan det är utslaget hos KFM eller TR, om det överlämnandes, som är intressant. Ännu viktigare är vad det handlade om och vilket belopp det rör sig om. Helheten som vanligt med andra ord.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
välkommen hit, fick mycket bra hjälp när jag var på besök i huvudstaden!
 
Topp