• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vända länk? Svårstulet?

Xalle

Audemars
2-Faktor
På sociala sammanhang kör man på en minute repeater. Det blir årets icebreaker när man sätter igång ett juvligt klockspel ifrån baken. Gällande tipset om att ha frugan med sig rekommenderar jag en stark lume i tillägg!
 

Psykel

Patek
Nu är det kanske bara jag, men jag skulle aldrig låta en främling vara så närgången att han/hon kommer åt min klocka.
Fast å andra sidan så dricker jag inte så jag blir berusad heller, det är väl det som är nyckeln egentligen.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Köp ett överfallsalarm om du är orolig. Är definitivt mer effektivt än att vända på länken.
http://www.teknikmagasinet.se/produ...kerhet/sjalvforsvar/overfallslarm-panic-guard

570005.png
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
En sista så ger jag mig.

Det med överfallslarm kan vara da shit att skrämma iväg eventuella klåfingriga tjuvar. Dock kan det bli lite problematiskt med en klocka plus ett överfallslarm i rektumet...
 

Kairo

Panerai
En sista så ger jag mig.

Det med överfallslarm kan vara da shit att skrämma iväg eventuella klåfingriga tjuvar. Dock kan det bli lite problematiskt med en klocka plus ett överfallslarm i rektumet...
Jag skulle dock argumentera att ett överfallslarm knappast är stöldbegärligt...
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Självklart, men der blir liksom en buttplug. Så när man har deckat på en parkbänk eller dylikt och pluggen ryker så är det ju stor chans att man vaknar till liv/ absolut sista anus skämtet! Men det var inte jag som börja utan TS ; )
 

LS

Panerai
2-Faktor
Självklart, men der blir liksom en buttplug. Så när man har deckat på en parkbänk eller dylikt och pluggen ryker så är det ju stor chans att man vaknar till liv/ absolut sista anus skämtet! Men det var inte jag som börja utan TS ; )
Snälla sluta nu. Jag sitter på kontoret och försöker allt jag kan att inte fnissa men det går bara inte och jag vill inte förklara för mina kollegor vad jag fnissar åt :D
 

Kairo

Panerai
Självklart, men der blir liksom en buttplug. Så när man har deckat på en parkbänk eller dylikt och pluggen ryker så är det ju stor chans att man vaknar till liv/ absolut sista anus skämtet! Men det var inte jag som börja utan TS ; )
Kanske kan man ordna så att överfallslarmet aktiveras när det... extraheras... och således tillkallar hjälp samtidigt som det väcker offret?
 

Rivalen

Rolex
Om vi börjar fråga AD och tillverkare efter bättre "fingerfärdigatjuvenskydd" på vår länkar och armband - hur länge dröjer det innan de presenterar tillbehör som skyddar eller alternativa spännen och låsmetoder? Eller svarar de att man skall knyta näven så är man safe?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag har läst att knip övningar kan tajta till kanelrosen, men en knuten näve blir nog aj aj i dajm krysset!
 
Topp