• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Väntetider/leveranstid på Rolex.

Skulle gissa på att olika säljare har ”paxat” köplatser på heta modeller åt sina egna kunder medan pre-owned kan säljas av vem som helst närsomhelst. Är nog provision snarare än ägarens marginal som lockar.

Om man har gedigen köphistorik hos en AD går Man väl generellt inte in i butiken på måfå? Man ringer eller mejlar ”sin” snubbe/snubba och tar det därifrån.
Jag vet inte hur tilldelning eller eventuell provision ser ut per säljare, någon kanske har mer insights på hur det fungerar. Självklart är det många som går förbi och spontanköper klockor. Butiken ligger liksom på Biblioteksgatan.

Att kunder (och potentiellt sådana) behandlas olika förstår jag med. Samtidigt låg det inte direkt någon research bakom säljarens uttalande. Jag har svårt att tro de har koll på tidigare kunder och köphistorik efter någon minuts okulärbesiktning. Edit: som sagt tror jag det är ett sätt att pusha pre-owned.

Och jag tror precis tvartemot.
Att saljarna har stenkoll pa "Vem-som-ar-Vem"
Man blir inte langvarig som man missar att killen i slitna jeansen har spenderat sjusiffrigt senaste aret medan kostymkillen med backslick inte ens har pengar till handpengen pa den billigaste Rolexklockan nar bagge star i butiken och vantar pa hjalp

Och jag tror precis tvartemot.
Att saljarna har stenkoll pa "Vem-som-ar-Vem"
Man blir inte langvarig som man missar att killen i slitna jeansen har spenderat sjusiffrigt senaste aret medan kostymkillen med backslick inte ens har pengar till handpengen pa den billigaste Rolexklockan nar bagge star i butiken och vantar pa hjalp
Jag tror också att de har koll på vem som lägger sjusiffrigt om året och/eller deras allra bästa kunder. Men en genomsnittskund som ändå "bör" hamna längre fram i listan på en väldigt standard modell (Sub) jmf med de utan historik? Not so much. Men vet vem - vi kan bara spekulera.

Jag tror också att de har koll på vem som lägger sjusiffrigt om året och/eller deras allra bästa kunder. Men en genomsnittskund som ändå "bör" hamna längre fram i listan på en väldigt standard modell (Sub) jmf med de utan historik? Not so much. Men vet vem - vi kan bara spekulera.

Sa borde det ju rimligtvis vara om tilldeleningen av "heta"klockor racker till.
Men jag gissar att man kanske inte far mer an en handfull av dessa per ar och da blir det enbart VIP-VIPparna som far tillgang. Men givetvis bara spekulationer fran min sida.

Var väl 2019 om jag minns rätt som jag fick erbjudande på en Rolex Sub från Nymans efter ett års kötid, aldrig handlat där förutom service på en Omega PO. Med tanke på hypen så blev jag överraskad att jag ens fick ett samtal.

Tillbaka
Topp