• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Värde

Räkna med att dubbla priset på 2 månader.
Så jag blev rik 👌
Eller...

426D963C-03C4-4912-87B6-30793D12FAE1.jpeg

Absolut, snart kommer alla KS-medlemmar stå på lista för dessa & lägga upp bilder nonstop i trådarna…

Tror ni att klock märken som Hugo boss Tommy Hillfinger etc kommer stiga i värde?
Kanske ändå. Dessa är ett väldigt typiskt exempel på vår tid där man betalar och tar betalt för rykte, status och association utan att riktigt tänka sig för vad man köper eller säljer mer än reklam.

När folk blir nostalgiska om 40 år, i en värld som förhoppningsvis har lämnat ohållbar konsumtion kan priserna på dessa tidsmarkörer stiga.

Innan Covid kunde man ju skratta gott åt en tråd som denna, men nu känns det ju som all bets are off. Helt plötsligt dyker det upp någon klock-meme grupp på reddit som börjat köpa upp alla Hugo boss klockor som helt plötsligt tar totalt slut i sortimentet och börjar trade:a 3000% över sticker.

Det naturliga och enkla svaret på frågan är NEJ.
Lite märkligt att regga sig på forumet för att som första inlägg ställa just den frågan.

Lite märkligt att regga sig på forumet för att som första inlägg ställa just den frågan.
Haha, du ska se att när den här tråden väl gått igång ordentligt och TS har citerat varenda en tills han är uppe i 50-poster så kommer det nog ut en eftertraktad samling på K&S :hilarious:

Jag älskar klockor därför är jag med detta forumet. Men har inte många klockor av seiko eller några av dom "kända "märkena. Har hyfsad många av boss hillfinger och andra kanske mindre kända klockmärkena.

Jag älskar klockor därför är jag med detta forumet. Men har inte många klockor av seiko eller några av dom "kända "märkena. Har hyfsad många av boss hillfinger och andra kanske mindre kända klockmärkena.
Ok. Självfallet ska du vara med här i KS eftersom det är ett diskussionsforum för oss som älskar klockor och det har egentligen ingen roll vad, vilka eller hur dyra. Man lär sig hela tiden och tyvärr kan man råka ut för en del hårda törnar (svar) när man ställer de frågor som är självklara för andra. Det beror också på att det finns de som tycker det är roligt att ställa dumma frågor bara för att få igång en vild diskussion med pajkastning som resultat. Och när man misstänker en sådan trådstart så börjar gliringarna komma.
Men som avslutning, ”parfymklockorna” är billiga klockor med enkla urverk som aldrig kommer att få något högre värde. Å andra sidan är de ju relativt billiga från början. Finns naturligtvis undantag beträffande just”billiga” tex Ralph Lauren, Hermes mfl, som har kvalitetsverk i sina klockor. Därmed inte sagt att de ”stiger” i värde för det, bara att de är (över)dyra från första början pga att det är kvalitetsklockor.

@Friberg, du får nog lära dig att använda sökfunktionen i KS. Finns massor av trådar som behandlar det du söker, du behöver inte starta nya som riskerar att bli nedlusade av dryga svar och kommentarer. En samling för max 10 k kan inte innehålla så mycket. Blir med nödvändighet kvartsklockor. Du kan ju titta på Tissot’s kronografer och Luminox dykare (Navy Seal). Kostymklockor har du väl redan bland dina Hugo Boss mfl.

Tillbaka
Topp