• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Värdeintyg Bergströms

ez88

Basic
2-Faktor
Hej,

Jag har idag köpt en blnr av en ifrån forumet som igår plockade ut den på bergsgröms.

Pratade med min försäkring och för att försäkringen ska gälla kräver de ett värdeintyg på klockan.

Vet någon om bergströms löser ett sådant eftersom klockan är köpt hos dom?

Tack på förhand

Hej,

Jag har idag köpt en blnr av en ifrån forumet som igår plockade ut den på bergsgröms.

Pratade med min försäkring och för att försäkringen ska gälla kräver de ett värdeintyg på klockan.

Tack på förhand

Bergströms Malmö tillhandahåller ej tjänsten. Vet ej om de gör det när klockan nyligen är köpt där. Nog lättaste om du ringer dem imorgon och frågar! :)

Jag vet att Nymans och Krons använder sig av "Stockholms handelskammare" och deras värderingsmän när man köper klocka eller smycke för 50k eller mer.

Så personen du köpte klockan av borde få ett värderingsintyg hemskickat om nån månad.
Detta borde rimligen följa med klockan?

Jag vet dock inte om de enbart tar med att klockan hade ett inköpspris på 85k plus grus, eller om där står med vad dagens marknadspris är också.

Mitt tips är att kolla med värderingsmännen på Stockholms handelskammare iaf, och slippa att ev behöva betala någon mellanhand.

Mvh

Hej,

Tack på förhand
Nu när jag köpte en Daytona 116500 så försäkra jag den till 195k (vad de kostar ny på LW) och det var inga problem utan värdeintyg. Vid eventuell händelse så sa jag att man kan kolla på chrono24 och liknande. Det köpte försäkringsbolaget.

Nu när jag köpte en Daytona 116500 så försäkra jag den till 195k (vad de kostar ny på LW) och det var inga problem utan värdeintyg. Vid eventuell händelse så sa jag att man kan kolla på chrono24 och liknande. Det köpte försäkringsbolaget.
Kan vara en "skön" säkerhet med ett papper undertecknat av en expert på området om du hävdar att du vill ha mer för din trasiga/stulna/uppeldade klocka än den kostade ny. Försäkringsbolag är inte några goda samariter som gärna betalar ut mer än de verkligen måste. Så ett värderingsintyg är nog ingen dum investering vartannat år eller så

Mvh.

Hej,

Tack på förhand

Felcitat.

Vilket försäkringsbolag har du? Mitt kräver värderingsintyg för att försäkringen skall gälla.

Jag lämnade min Rolex BLNR till kaplans för värdering för någon vecka sedan. Smidigt och bra. AD tar generellt bara emot klockor som de själva sålt.
Skulle starkt rekomendera att ta en värdering på klockan. Underlättar om något skulle hända.

En del brus och spekulationer i tråden.
För att hitta någon som kan utfärda ett giltigt värderingsintyg sök enklast här: http://www.besiktning.nu/Inspectors
Värt att nämna är att de försäkringsbolag jag talat med kräver att värderingsintyget är utställt i ens egna namn för att det ska vara försäkringsgrundande. Så om flipparen som sålde klockan fick ett intyg med sitt köp så är det inte giltigt för trådskaparen.

Tillbaka
Topp