• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Värdeintyg Bergströms

Tack för snabbt svar! Förstår, känns dock som en evighet när man fick klockan för någon dag sedan :D Varit i kontakt med Westling Värdering via email, ungefär samma kostnad och jag får klockan värderad på plats.
Så är det! Så klart man inte vill lämna ifrån sig nya nyinköpta ägodelar. Men det är värt det.
Känner inte till Westling värdering så kan inte uttala mig. Men är de godkända så ska det väga lika.
Jag kände att kaplans var ett bra val.

Kaplans 400kr + 1% är "listpris"..
@Bagarebergstrom hojta till om du behöver hjälp på Kaplans så går det att få betydligt bättre pris :)

Folksam sa blankt nej när jag frågade dem om just värderingsintyg på annan person som jag kunde styrka köp ifrån.
If sa samma sak till mig, även FOlksam. dvs behöver värderingsintyg i mitt egna namn.

@llesurk Hur långt tog det innan du fick tillbaka klockan? Jag ringde de och skulle behöva vänta i 2(!!) veckor?
Det går på några dagar.. Får alltid hämta ut dagen efter alternativt dagen efter det..

Tummen upp till Kaplans!

Var det inte westling som lämnade ut värderingsintyg på den där blingade Daytona som visade sig ha en massa after market delar och därmed inte alls var värd så mycket?

Men så trevligt att det blev en tråd på Aftonbladet historien. Det stämmer att det är min Daytona det skrevs om. Låt mig förklara EXAKT vad det handlar om.

Klockan var till salu hos Kronofogden med ett värderingsintyg från Westling värdering AB. I det intyget (se nedan) står att klockan har en Rolex paté tavla men custom bezel och ändlänkar. Toppen tänker jag, bara en Rolex tillverkad pavé tavla kostar mer än vad Jonny Westling värderat hela klockan till... så jag ropade in den på auktionen. Nu nollställde inte koreografen som den skulle så jag gick till Rob Engström med klockan och då sa de att hmmmm. Vi tror Jonny Westling nog gjort bort sig lite här. Tavlan är custom och inte Rolex. Alla diamanter är äkta överallt men tavlan har inte Rolex tillverkat.

Läser man Kronofogdens villkor vid sina försäljningar så skriver de att "Kronofogden ansvarar för att den lämnade informationen är korrekt". Nu var ju uppenbart att inte den lämnade informationen ivar korrekt då Jonny Westling skrev ett felaktigt äkthets/värderingsintyg. Därför vände jag mig till Kronofogden och begärde att de skulle sätta i en Rolex paté tavla då det var så de marknadsförde klockan på sin hemsida. Efter ett antal månader så kom kronofogden tillbaka skriftligt och sa "ledsen men inte vårt fel". Då vände jag mig till Jonny Westling och frågade i vilket försäkringsbolag han har sin ansvarsförsäkring i. Vi smsade fram och tillbaka och det slutade med att han skrev att jag inte var riktigt klok (han använde exakt de orden) som tyckte Westling värdering AB skulle ta ansvar för sina misstag. Att Westlings värderingsintyg som av Stockholms handelskammare tillförordnad värderingsman skulle ligga till grund för att jag köpte klockan, det kunde Jonny Westling inte alls förstå.

Då har jag två val. 1. Stämma Westling värdering AB för att på så vis få rätt urtavla i klockan eller 2. Sälja den men då med tydlig information om att även urtavlan är custom. Jag har en närstående person som är försäkringsjurist och han så att en stämning skulle jag vinna. Jonny Westling är förordnad värderingsman och jag är lekman.... och det alternativet finns fortfarande men då säljer jag hellre och bara går vidare. Livet är för kort för att hålla på med karaktärer av Jonny Westling typ. Att ta ansvar för sina fel och misstag känns som något som glömts bort numera både hos Kronofogden och hos Westling värdering AB.

Där har ni historien om "BlingDaytonan". Likande på Chrono 24 med custom tavla, bezel och ändlänkar går mellan 250' och 400', så jag tycker inte 250' eller bud känns överdrivet. Köper man den och vill flippa så finns det fortfarande gott om kött på det benet.
IMG_2669.png

Var det inte westling som lämnade ut värderingsintyg på den där blingade Daytona som visade sig ha en massa after market delar och därmed inte alls var värd så mycket?

Det stämmer, se ovan eller här:
https://klocksnack.se/threads/rolexkopia-såld-av-fogden.83782/page-6

Hej,

För alla Er som behöver värdering av klockor via Sveriges Handelskamrar så har Marcels Watch Group en av dem förordnad värderingsman. Denne är Christoffer Hedenbjörk som utför värderingar åt oss. Ni kan även kolla upp att detta stämmer via http://www.besiktningsman.nu/Inspectors (Ni får fylla i "klockor" samt "västra götalands län".

Marcels Watch Group kommer från och med november ha sin butik vid Kronhusbodarna, ett stenkast från Brunnsparken, i Göteborg och kan ta emot värderingar. På grund av hög beläggning den närmsta tiden kan värderingar ta längre tid än vanligt men slå oss en signal eller kika förbi efter november. F.n. sitter vi på Kyrkogatan 13A vid domkyrkan men flyttar snart.

Har Ni några frågor angående värderingar så tveka inte att kontakta oss eller Christoffer direkt på följande uppgifter:
[email protected]
[email protected]
0705756560

Vänligen

Marcels Watch Group
www.marcelswatch.com

Hej,

För alla Er som behöver värdering av klockor via Sveriges Handelskamrar så har Marcels Watch Group en av dem förordnad värderingsman. Denne är Christoffer Hedenbjörk som utför värderingar åt oss. Ni kan även kolla upp att detta stämmer via http://www.besiktningsman.nu/Inspectors (Ni får fylla i "klockor" samt "västra götalands län".

Marcels Watch Group kommer från och med november ha sin butik vid Kronhusbodarna, ett stenkast från Brunnsparken, i Göteborg och kan ta emot värderingar. På grund av hög beläggning den närmsta tiden kan värderingar ta längre tid än vanligt men slå oss en signal eller kika förbi efter november. F.n. sitter vi på Kyrkogatan 13A vid domkyrkan men flyttar snart.

Har Ni några frågor angående värderingar så tveka inte att kontakta oss eller Christoffer direkt på följande uppgifter:
[email protected]
[email protected]
0705756560

Vänligen

Marcels Watch Group
www.marcelswatch.com
Räknas detta som annonsering? Pratat med ledningen?

Hej,

[email protected]
[email protected]
0705756560

Vänligen

Marcels Watch Group
www.marcelswatch.com
Borde gå information och inte annonsering, så slipper vi kanske frågor om värdering i Göteborg med omnejd nu är det bara söka i sökfältet.

Har varit i kontakt med dem flertalet gånger och fått besked om att 3-4 dagar. Inte många ställen som överhuvudtaget kan genomföra det på 1 dag.
Beror ju på modell. Är klockan under 3 år gammal så sätter många nyvärdet som värde. Tar ju inte många sekunder att kolla upp ett listpris.

Kaplans 400kr + 1% är "listpris"..
@Bagarebergstrom hojta till om du behöver hjälp på Kaplans så går det att få betydligt bättre pris :)

If sa samma sak till mig, även FOlksam. dvs behöver värderingsintyg i mitt egna namn.

Det går på några dagar.. Får alltid hämta ut dagen efter alternativt dagen efter det..

Tummen upp till Kaplans!
Kan man få det samma dag hos Kaplans, ska nämligen köpa en klocka där jag tänkte att vi kunde ses för att få ett värdeintyg vid affären?

Hej gott folk
Tänkte skicka in min Rolex Day Date ( se min annons) till Rob Engström
Undrar om de kan ge värderingsintyg på min DD då den har aftermarket diamant på hela klockan?
Om inte Rob kan, kanske Kaplan?

Någon som har kännedom?

Tack

Tillbaka
Topp