• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

värdepost?

crpsey

Basic
Någon som har varit med om att värdepaket hos postnord inte har kommit fram dagen efter? dom har någon typ av försening av paket publicerad på deras hemsida men värdepost ska väl ta en annan rutt och fraktas inte tillsammans med all annan post?

• Like
Reactions: MOL
Eftersom du inte kan spåra värdepost kan det vara avin som är försenad inte paketet, har varit med om det.

ringde och spårade via telefon, då hade paketet inte kommit fram tydligen, vilket är rätt konstigt om dom skickade det igår. det handlar om en retur pga att jag klantade till det och råkade stava fel på mottagarens namn, så jag väntar på att kunna fixa det ... xD

Nu har dem ändrat texten lite, men 74- och flera st (jag har 74- så kommer ej ihåg vilka som drabbas)

Men kopierar denna

Störningsinformation
Försenade paket och pall
Teknikproblem och sent inkomna paket försenar cirka 14 000 paket och 450 pall från avsändare i hela landet till mottagare i hela landet. Godset levereras med en dags försening.

Vi beklagar alla besvär som detta medför.

bor långt nere i skåne, landskrona, så 261 42. Dåligt med förseningar! men dom ska väl egentligen inte effektera värdeposten bör man tycka om dom tar olika fraktvägar/ har olika fraktsätt. men men..

bor långt nere i skåne, landskrona, så 261 42. Dåligt med förseningar! men dom ska väl egentligen inte effektera värdeposten bör man tycka om dom tar olika fraktvägar/ har olika fraktsätt. men men..

Tyvärr gäller även det. Har hänt mig, det ska ju sorteras och allt sker typ på samma ställe några ställe runt om i Sverige

Fel frågeställning!
Du måste fråga om PostNord någonsin har levererat nått paket i tid, över huvud taget!
De kan tydligen tappa bort försändelser på bort mot 200 kg. Vågar inte tänka på vad som kan hända med en klocka!

Senast ändrad:
därför jag är orolig... hoppas fan paketet trillar in imorgon!!!!
Sist vi beställde grejor, fick jag själv åka till paketcentralen och först tala om att varorna fanns där! Sedan hjälpa dem att hitta igen lasset! Våra saker fyllde en halv pakethäck, likt förbannat hade de tappat bort det!
Ska tillägga att deras privata bilar var nytvättade (tvättade inne i lokalerna) och stod inne i sorteringen för att torka!

låter som en jobbig dag.. Detta paketet är dock en retur och dom har berättat att paketet är skickat. tur att det är försäkrat om något händer!

Sist jag skickade tog det fyra dagar. Damen på företagscenter hade glömt värdetejpen så den gick runt lite. "Det går bra nu, glögg till alla", skålar de på Postmords årliga julfest...

Har ett paket skickat värde att hämta. Lämnades in i Jönköpingstrakten tis 2/5 kl 16.20, hade sedan en sträcka på 15 mil att färdas. Igår tors hade det inte kommit fram.
Kvinnan på det lokala företagscentret tyckte jag skulle efterlysa det då detta inte var normalt enl henne. Hon sa också att kommer det på fredag så kommer det in vid tidig morgon. Ringde i morse och killen som svarade sa jajamensan, det kom i tidigare i morse !

Tidigare i år skickade jag värde från Göteborg bortanför centralen till neråt Småland (ung samma sträcka). Lämnade in runt 7.30 och var framme på 24 timmar.

Mig veterligen så garanterar dom ingen specifik leveranstid på värde, i alla fall så skriver dom inget. Normalfallen verkar i alla fall ett dygn eller max två, beror väl lite på när man är där och lämnar in det. Men som sagt, misströsta inte om det inte kommit inom två dygn.

Nu är det bara ett par timmar kvar tills jag kan dit och hämta det :)

Någon som har varit med om att värdepaket hos postnord inte har kommit fram dagen efter? dom har någon typ av försening av paket publicerad på deras hemsida men värdepost ska väl ta en annan rutt och fraktas inte tillsammans med all annan post?

Värdepost går tydligen i samma last som allt annat enl. en granne till mig som jobbar på Postnord. Paketet får dock en tejp på sig som gör att den skiljer sig från annan post och är lättare att se.

Tillbaka
Topp