• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värdera/sälja Rolex, vem vänder man sig till i Sthlm?

Parwarn

Breitling
Hej,

Ny på forumet, så ledsen om detta redan finns beskrivet någonstans.

Jag har en Rolex Datejust II, svart med fluted Bezel (Vitt guld), använd ett fåtal gånger som jag skulle vilja sälja. Hur skulle ni erfarna klockexperter gå till väga? Gå till auktionsverk, sälja själv eller finns det andra bättre sätt?

Har dålig uppfattning om värdet på klockan också och vill inte bli lurad.

Tankar/inspel?

/Pär
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Är du första ägaren och har kvar alla tillbehör skulle jag skriva i tråden ”vad är ett rimligt pris för..” och få en bra uppskattning på värdet och sedan sälja här på forumet till medlem med goda referenser :)
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej @Parwarn - välkommen till forumet
Ett första steg kan ju vara att söka efter referensen på köp och sälj här på forumet och bilda dig en uppfattning för vad de legat ute för och därefter möjligen lägga ut en annons här - tänk dock på att du måste varit medlem i minst 1vecka och postat minst 20 inlägg med substans, dvs så räcker det ej att kommentera ”fin klocka” på 20 bilder på forumet.

Hoppas du kommer trivas!
 
Topp