• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värdering av en omega

P-vakten

Patek
2-Faktor
Boetterna från CB har fasningar - missförstår jag dig?...
Här har du en bild på både HF och CB för jämförelse. HF tlll vänster och CB till höger.
7CBB3129-DD60-4C41-AE5C-458EF830ECC8.jpeg


Ska se om jag kan gräva fram en jämförelsebild från sida.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
speedmaster101.com gör ingen skillnad i sitt prisindex på HF och CB, http://speedmaster101.com/price-chart-2/ .
Troligen den bästa (enda?) regelbundet uppdaterade prisguiden för den som vill veta värdet på eller köpa en Speedmaster.
Kan inte minnas att jag hävdat det. Det vi däremot diskuterar här är huruvida CB-case är ovanligare (med sina fasningar då alltså) än vanliga boetter utan fasningar.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Ville inte påstå att du hävdat det heller, jag citerade dig bara eftersom du länkade in speedmaster101.com
Sant, jag som var lite vresig innan morgonkaffet hunnit rinna genom kroppen (ja det blev morgon för mig nu).

Det är konstigt att de värderas lika tycker jag, CB-case blir ju än mer nördigt ch borde vara lite dyrare?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Sant, jag som var lite vresig innan morgonkaffet hunnit rinna genom kroppen (ja det blev morgon för mig nu).

Det är konstigt att de värderas lika tycker jag, CB-case blir ju än mer nördigt ch borde vara lite dyrare?
Historiskt sett så är det så. Idag så är marknaden mer fokuserad på skick så jag är inte helt säker på att det gör lika mycket. På lokala auktioner här i Sverige så brukar dock CB gå högre men jag vågar inte säga hur prisbilden ser ut idag internationellt. Klockor i kanonskick går dyrt. Oavsett HF eller CB.
 
Topp