• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Världens onödigaste fråga, ej klockrelaterad men...

Jockinho

Patek
2-Faktor
är det fler än jag som har problemen få KS sida att starta med wi-fi?Funkar klockrent när jag surfar på mobilsurfen men oftast inte alls när jag kör på trådlösa nätverket hemma (någon gång ibland). Alla andra sidor funkar bra...

Tänkte om jag är ensam med detta :-/
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
är det fler än jag som har problemen få KS sida att starta med wi-fi?Funkar klockrent när jag surfar på mobilsurfen men oftast inte alls när jag kör på trådlösa nätverket hemma (någon gång ibland). Alla andra sidor funkar bra...

Tänkte om jag är ensam med detta :-/
Beror troligtvis på att du har olika DNS:er för mobilt (tex Tele2) och wifi (tex Bredbandsbolaget). Testa att byta på wifi till 4.4.4.4 och 8.8.8.8 (Googles DNS:er).

Finns det någon forumdel för att ställa frågor om själva forumet? @Denke @Spencer66
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag har lite samma sak med mobilen över wifi hemma. Går inte att nå KS. Kör alltid över mobilbandet istället. Däremot funkar KS över wifi med mina två datorer utan problem.
 
Senast ändrad:

willbur

Rolex
2-Faktor
Har hänt att forumet har legat nere pga att de förbättrar det men är sällan jag inte har kommit in:)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
är det fler än jag som har problemen få KS sida att starta med wi-fi?Funkar klockrent när jag surfar på mobilsurfen men oftast inte alls när jag kör på trådlösa nätverket hemma (någon gång ibland). Alla andra sidor funkar bra...

Tänkte om jag är ensam med detta :-/
Samma här!
Mäter hastighet och hamnar på +90mb/s, alla sifor utom KS funkar bra, men på svarar ofta cannot open, server timed out.
 

Platinum

Cartier
Har inget problem med KS (dock har brorsan problem och får timeouts). Vi sitter med BBB.

Däremot har vi problem med Uret.se vilket för två veckor sedan slutade fungera helt. Fungerar bra utanför nätverket men inte i, någon mer med samma problem?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Har inget problem med KS (dock har brorsan problem och får timeouts). Vi sitter med BBB.

Däremot har vi problem med Uret.se vilket för två veckor sedan slutade fungera helt. Fungerar bra utanför nätverket men inte i, någon mer med samma problem?
Testat att byta DNS till Googles tex för att se om det hjälper?
 

jurassicjay

Cartier
Vi kör redan med det, hjälper inte alls. BBB har ju haft stora problem med vet inte riktigt vad som har hänt. Fungerade bra för typ två veckor sedan och nu fungerar det inte alls.

Jag var i kontakt med BBB senast idag. Har haft problem med förlorad uppkoppling, vissa sidor vill inte laddas etc under en tid och fick till slut nog. Precis som väntat kunde de inte se några störningar och gav mig heller inga förslag till lösningar.
Det jag sedan gjorde var att köra en reset på routern, uppdatera firmware till senaste, bytte till googles 8.8.8.8 dna och ändrade bandbredd samt kanal på routern för både mitt 2,4ghz- och 5ghz-nät. Sedan dess har allting faktiskt funkat helt perfekt utan att jag fått någon "drop" alls. Du har kanske testat att göra detta redan, men om inte kan det vara värt ett försök!
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Har hänt mig också i omgångar. BBB som isp. Gäller bara mobilen och har inte hjälpt att byta till Googles dns. Dock brukar problemet försvinna efter ett tag men sen kan det komma tillbaka igen. Ibland är det en timme och ibland är det några dagar. BBB som är den svaga länken? Har dock aldrig problem med andra sidor vad jag märker.
 

Toftich

Rolex
2-Faktor
Har samma problem ibland på surfplattan när jag använder wifi (har bbb) hemma.. Har bara fått felet på KS. Men funkar fint när jag slår på det mobila nätverket.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Har inget problem med KS (dock har brorsan problem och får timeouts). Vi sitter med BBB.

Däremot har vi problem med Uret.se vilket för två veckor sedan slutade fungera helt. Fungerar bra utanför nätverket men inte i, någon mer med samma problem?
Kör också BBB, inga problem med KS likt dig men som du säger, uret.se fungerar inte öht.. Dock fungerar det utmärkt på telefonen (mobilt nätverk dvs.).
 
Jag har lite samma sak med mobilen över wifi hemma. Går inte att nå KS. Kör alltid över mobilbandet istället. Däremot funkar KS över wifi med mina två datorer utan problem.

Det fenomenet har jag med lite då och då. :rage:

EDIT: Och det gäller endast KS, provar jag andra sidor fungerar det felfritt.
 

Samps

Cartier
Klocksnack fungerar från och till (med från) med wifi på mobilen i hemmet, fungerar klockrent via datorn och wifi. Bara upplevt detta problem här på KS, aldrig några andra sidor.
 

Ponlarsson

Panerai
Har problemet hemma hos tjejen. Fick svar av @daviden att det hade med routern att göra.

Sen har admins spärrat så man inte kan nå KS om man använder VPN-uppkoppling också.
 

Camo00

Patek
Har inget problem med KS (dock har brorsan problem och får timeouts). Vi sitter med BBB.

Däremot har vi problem med Uret.se vilket för två veckor sedan slutade fungera helt. Fungerar bra utanför nätverket men inte i, någon mer med samma problem?
Om Din bror lider av beteendeproblem och får Timeout av föräldrarna hör väl knappast hemma på Klocksnack???
 
Topp