• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

"Vågar" man köpa en DJ idag?

Äh kör på. Annars måste man alltid vänta - för det kanske kommer något bättre sen

Haft flera 116234. Trevliga ändå och passar till det mesta

4D6E1C55-DD2C-415A-B729-437A44796835.jpeg

CDE5F440-8AF8-411D-AC3F-F0D7BC12B03A.jpeg
Den där kombon var över förväntan. :)
PCL gör att fluted funkar riktigt bra på oyster.

Den där kombon var över förväntan. :)
PCL gör att fluted funkar riktigt bra på oyster.

Ja det blir lite mer balans då kankse. Har aldrig gillat jubilee

Isåfall ska du skynda dig att köpa en 116234 blixtsnabbt! ;) 36mm ren kärlek, byggd som en tank.

Mvh Roffe

Så ni tycker fluted är att föredra? Har försökt hitta någon bild på när de börjat slitas in för ofta tycker jag de är lite för mycket bling? Vill ju att den ska kunna vara en klocka som slits med mig så att säga. :)
De känns klassiskt snyggt men är inte säker på att de är optimalt för "min enda rolex" (som de ser ut)?

Så ni tycker fluted är att föredra? Har försökt hitta någon bild på när de börjat slitas in för ofta tycker jag de är lite för mycket bling? Vill ju att den ska kunna vara en klocka som slits med mig så att säga. :)
De känns klassiskt snyggt men är inte säker på att de är optimalt för "min enda rolex" (som de ser ut)?
Slät ring och oyster är oxå snyggt. Dock kanske den kan upplevas som mindre jmf med räfflad ring

AB821C13-0EEB-4642-BEEF-ADBA8DD9FFF4.png

Bara ett par reflektioner, tolka dem som ni vill.

Rolex är inte direkt synonymt med innovation sedan länge. Ta tex 14060 som såldes under hela 90-talet vars urverk var uråldrigt och inte ens var cosc-certifierat men nu populärt i samlarkretsar tack var sin rena tavel-estetik. Eller 5513 med akrylplast och hur länge den såldes...
Rolex köper jag inte för nyhetens behag utan för deras tradition.

Köp det är inget att vänta på. Det kommer ju alltid komma ett "bättre" urverk i samtliga modeller du nämner och det kommer vara så tills dagen då folk inte vill ha armbandsur.

Tänk inte för mycket, köp det du känner för istället. Detta med klockor är mer emotionellt än logiskt ändå.

Bara ett par reflektioner, tolka dem som ni vill.

Rolex är inte direkt synonymt med innovation sedan länge. Ta tex 14060 som såldes under hela 90-talet vars urverk var uråldrigt och inte ens var cosc-certifierat men nu populärt i samlarkretsar tack var sin rena tavel-estetik. Eller 5513 med akrylplast och hur länge den såldes...
Rolex köper jag inte för nyhetens behag utan för deras tradition.

Cal 3000, som satt i bl.a. Submariner, satt även under samma period i Explorern, som var chronometer-certifierad.

F5F89145-2057-4A11-B00B-3E1FA48C93C6.jpeg
1A7E9CBF-31EC-45D0-B1A6-ABB21DDCF52A.jpeg

Ja, en flätad bezel och ett jubilee, det kan inte bli mer rätt.

Om du ångrar dig sen så kan du alltid köpa en glasring i stål för billig peng. Det sportigare oysterlänken tkr iaf jag passar bättre på de lite sportigare modellerna, då helst utan blanka ytor som ser ut sömnen diskbänk efter 6 månader..

Men hur som helst, den slutade bezelen är viktigast för en datejust ;)

Mvh Roffe

Mycket bra tankar här, jag kommer självklart välja den klocka jag trivs bäst med själv.
Men samtidigt har jag inga problem med att vänta några månader eller så i fall att de leder till något bättre.
Vad är ett års väntan om man tänk ha klockan livet ut?

Någon som kan förklara uppdateringen av DJ 36 mm för mig? Kollade på rolex hemsida och visa modeller har fått ett nytt urverk. Ändlänkar verkar vara nytt också. Något mer?

Tillbaka
Topp