Förvisso en ganska risig bild, men ändå spännande teaser på nya Overseas! Man verkar behålla den grymma länken som går i malteserkorsets tecken, och slänger in glasbaksida!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Prövade denna för ett par månader sedan hade bestämt mig för stål men nu går tankarna en del. Dock är vit inte aktuell utan den svarta är den som gäller.![]()
Tänk om SDn kunde kommit i 42mm men de är ändå en av mina absoluta favoriter. Tycker att länken på VCn är bara sjukt snygg och den sitter ju helt perfekt på handleden.
Tack för en super tråd hoppas vi kan få se lite av varje här.
Känner likadant då det var just Grand date och guilloche-mönstret jag gick igång på...!Nu är jag än mer övertygad om att jag gjorde rätt som slog till på nuvarande modell. Att inte ha mönstrad tavla och att offra grand date.. Big no no trots ett säkerligen fantastiskt inhouseverk..
Mindre svårt val.. De största incitamenten (in my book) till att välja modellen är bortblåsta i den nya. Som sagt, tycker att den nya är snygg, men torskar kampen mot nuvarande överlägset.Va skönt att ni övertygar er att ni valt rätt![]()
Mindre svårt val.. De största incitamenten (in my book) till att välja modellen är bortblåsta i den nya. Som sagt, tycker att den nya är snygg, men torskar kampen mot nuvarande överlägset.
Dock ska sägas att verket troligen är grymt; skadar ju inte heller att det är inhouse..
Indeed! Sjukt kul iaf att den nya äntligen är här efter alla spekulationer. Blir spännande att se hur mycket de hottar upp priset; 300k känns nästan i fara med tanke på inhouse och två medföljande band utöver länken till stålmodellerna..Utseende är givetvis subjektivt, att ett verk är inhouse måste inte alltid vara positivt så klart. Blir spännande att se mer
Basen är Frederic Piguet caliber 1185. VC jobbar dock mycket med att förfina det utöver att tillföra grand date. Efter omarbetning kallar VC verket cal 1137.Datumet i toppen var ju hela grejen, synd att flytta det.
Som ni redan skrivit så håller jag verkligen med om tavlan, + för subarna och ett stort - för släta tavlan.
Är det någon som har ett snabbt svar kring vad klockan har för verk idag?
/j
Okej, tack för förklaring! Har taskig koll på detta område.Basen är Fredric Piguet caliber 1185. VC jobbar dock mycket med att förfina det utöver att tillföra grand date. Efter omarbetning kallar VC verket cal 1137.
Lite intressant läsning om verket och några som nyttjar/t det..Okej, tack för förklaring! Har taskig koll på detta område.
Vid en snabb bildgoogling så ser det ut som detta verk även återfinns i AP, Omega, Cartier m m.
/j
Korrekt skall även sitta i AP chronographerna!Okej, tack för förklaring! Har taskig koll på detta område.
Vid en snabb bildgoogling så ser det ut som detta verk även återfinns i AP, Omega, Cartier m m.
/j
Erkänns väl som ett av de bättre automatiska kronografverken tillsammans med El Primero-verket om vi pratar storskalig produktion. Finns även i en hel del Blancpain-modeller (det är ett Blancpain-konstruerat verk). Det ska bli intressant att jämföra känslan i kronografen i det nya inhouse-verket, jag har svårt att se att det kommer bli så mycket bättre.Okej, tack för förklaring! Har taskig koll på detta område.
/j
Lite OT men Omega modifierar alltså Lemanias verk i sina Moonwatch-modeller?Lite intressant läsning om verket och några som nyttjar/t det..
https://rwg.cc/topic/92446-the-frederic-piguet-1185
Nu är man liiiiiite smartare, tackar.Lite intressant läsning om verket och några som nyttjar/t det..
https://rwg.cc/topic/92446-the-frederic-piguet-1185
En liten klubb för inbördes beundran. Det är vi inte ensamma om att ha här på KS!Va skönt att ni övertygar er att ni valt rätt![]()